Brev:
Operation af 2 årig? Hvordan gribes det an?
5. juni 2014
Alder:
2 år, 6 mdr.
Operation af 2 årig? Hvordan gribes det an?
Hej igen,
En akut situation har meldt sig, da Victor skal opereres på torsdag. Det var egentlig først til august, men de havde fået et afbud og eftersom jeg dårligt kan forberede ham på det, sagde vi ja tak til at komme til hurtigere
Det er et lille indgreb, den ene sten er ikke faldet ned i pungen, det tager en halv time og han kommer hjem efter 2-3 timer. Men :
Vi har tid 11.30. Og skal faste fra 5.30. Et tidspunkt jeg aldrig ville ku få ham op og spise på. Derfor tænker jeg at spise lidt sen aftensmad, holde ham lidt længere oppe og spise en rugbrøds mad inden sengetid. Han må drikke små slurke indtil 9.30.
Men når jeg blir klædt i hue, tøj og sko så jeg ka være hos ham på operationsstuen, hvad siger jeg til ham? Hvorfor skal mor ha det på? Hvorfor skal de tegne på mig? (Tegne der hvor de skal operere ham). Hvorfor skal jeg ligge på briksen? Hvorfor skal jeg ha plastre på begge hænder inden vi kører hjemmefra? (Plaster som bedøver huden, så det gør knap så ondt at få lagt drop)
Jeg er ked af at jeg ikke kan forklarer ham hvad der skal ske og at han ikke ville kunne forstå hvad lægerne skal.
Jeg skal være hos ham mens han kommer i narkose, men bliver sendt i venteværelse og ser ham først igen på opvågningen.
Hvordan skal jeg forklarer ham de spørgsmål han naturligt vil stille? Og hvorfor han ikke må få morgenmad?
Ja, ved godt det er med kort varsel jeg må stille dig alle disse spørgsmål, håber jeg når at få svar, ellers var det forsøget værd
Rigtig god pinse.