Tænder

25. marts 2014

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Tænder

Hej igen

Jeg skriver mht frembrud af tænder, som jeg godt nok syntes trækker tænder ud ;)

Arthur har fået de to tænder i undermunden, som virkede rigtig problematisk for ham. Han havde ondt, sov dårligt og havde MANGE afføringer over flere gange (samt rød numsen). Jeg havde ham til lægen som mente det var tænder og ikke en maveinfektion.

Men de sidste ca tre uger, har hans afføring mere eller mindre været anderledes end den plejer. I nogle dage (vil tro ca 5) var den hel slem og så var der nye tænder. ...

Annonce

... Efterfølgende havde han stadig nogen flere afføringer end normal (havde inden altid kun en dagligt, nu ca 3-4). Nu tror jeg de øverste fortænder er på vej og de sidste 4 dage har det været en lang lorteble. Altså op til 13 i døgnet. Vågner tidligt fordi der er lorteble, en nat måtte jeg også op og skifte. Kan det passe at det er så voldsomt med tænder. Kan man stoppe diarreren, jeg syntes da det er slemt at skulle have tynd mave, mere eller mindre, så længe??

Tak for dine andre gode råd.

Med venlig hilsen :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor