Tunge ud af munden

26. februar 2014

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Tunge ud af munden

Kære Helen

Min dejlige søn på 5 mrd har en meget livlig tunge som meget af tiden sidder lige i spidsen af munden. Da han var lille hang den ofte ude af munden. Hans mund virker ikke lille og tungen virker heller ikke abnormt stor, det er bare som om at den gerne vil sidde langt ude af munden.

Jeg er klar over det kan være et tegn på down syndrom, vores praktiserende læge mener dog ikke at dette kan være muligt, da han ikke har andre symptomer, og eller er en dreng der trives og er udviklingsmæssigt med.

Han pludrer utroligt meget, har mange forskellige lyde, og bruger også tungen på mange ...

Annonce

... forskellige måder. Men når han slapper af er munden åben og tungen lige i spidsen af munden.

Jeg har selv fået at vide at min tunge også selv sidder langt ude i munden og jeg læsper også, så jeg tænker at der også er noget arveligt i det.
Vi er så småt begyndt på skemad, og han spiser pænt og er god til at drikke af kop.

Mit spørgsmål er om der er noget jeg kan gøre for at hjælpe ham med at træne tungen? Jeg tænker måske nogle øvelser eller noget gnavemad eller andet som kan hjælpe ham. Håber du har nogle forslag eller råd til hvordan jeg kan hjælpe ham

På forhånd tak for hjælpen

Mange hilsner
N

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet