Brev:
Mme og hyppig afføring og forstoppelse
5. januar 2014
Alder:
3 mdr.
Mme og hyppig afføring og forstoppelse
Hej Helen!
Jeg har et spørgsmål ang mme og vores datters mave!
Hun har nu fået mme fuldt i ca 3 uger og havde for 14 dage siden meget leret afføring og kun afføring hver anden dag hvorfor vi startede laktulose! Der kom hurtigt styr på konsistensen af afføringen! Vi har nedjusteret laktulosen så hun kun får 2 ml max om dagen!
Konsistensen er fin grynet og gul, men hun har mange små afføringer om dagen! Vi snakker om 8-10! Enkelte større afføringer er der også, så vi tænker egenlig ikke at der er forstoppelse eller hård mave længere! Det har stået på i en uge nu! Er det normalt med så mange små, eller skal vi være bekymrede!
Frida er kolik barn! Der har lige været 6 dage uden gråd men de sidste 2 dage har der været heftige skrigeture igen ved aftenstid! Ofte endt med en afføring! Tænker dog ikke mavekneb når hun skriger, da hun ikke krummer sig sammen! Hun får allomin syrnet og alm allomin blandet sammen, da hun ikke kunne lide den syrnede rent i starten!
Håber du kan hjælpe os med at blive kloge på afføringsmønstret?
Hun er forresten generelt blevet en rigtig glad pige om dagen og er godt med motorisk! Der sker meget med hendes udvikling i disse dage!
Kærlig hilsen
Fridas mor