Mme og hyppig afføring og forstoppelse

5. januar 2014

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Mme og hyppig afføring og forstoppelse

Hej Helen!

Jeg har et spørgsmål ang mme og vores datters mave!

Hun har nu fået mme fuldt i ca 3 uger og havde for 14 dage siden meget leret afføring og kun afføring hver anden dag hvorfor vi startede laktulose! Der kom hurtigt styr på konsistensen af afføringen! Vi har nedjusteret laktulosen så hun kun får 2 ml max om dagen!

Konsistensen er fin grynet og gul, men hun har mange små afføringer om dagen! Vi snakker om 8-10! Enkelte større afføringer er der også, så vi tænker egenlig ikke at der er forstoppelse eller hård mave længere! Det har stået på i en uge nu! Er det normalt med så mange ...

Annonce

... små, eller skal vi være bekymrede!

Frida er kolik barn! Der har lige været 6 dage uden gråd men de sidste 2 dage har der været heftige skrigeture igen ved aftenstid! Ofte endt med en afføring! Tænker dog ikke mavekneb når hun skriger, da hun ikke krummer sig sammen! Hun får allomin syrnet og alm allomin blandet sammen, da hun ikke kunne lide den syrnede rent i starten!

Håber du kan hjælpe os med at blive kloge på afføringsmønstret?

Hun er forresten generelt blevet en rigtig glad pige om dagen og er godt med motorisk! Der sker meget med hendes udvikling i disse dage!

Kærlig hilsen
Fridas mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet