Brev:
Syg pige uden appetit
13. november 2004
Alder:
8 mdr.
Syg pige uden appetit
Kære Helen
Min datter på knap 8 måneder er blevet ramt af en RSV-infektion. Som jeg kan forstå, er det en temmelig normal virus som der ikke findes en behandling for, men som skal gennemleves med tålmodighed. Men det er nu en hård omgang synes jeg.
Hun er nu syg på 10. dag. Hun har ingen fast føde fået i disse ti dage og hendes appetit på mælk er også nedsat. Derudover kaster hun jævnligt op pga den voldsomme hoste. Hun var heldigvis en godt polstret pige inden hun blev syg, men jeg synes hun har tabt sig meget, hvilket selvfølgelig ikke er underligt, med den sparsomme næring hun hiver indenbords (jeg ammer ikke).
Hendes bleer er våde så jeg er ikke bange for, at hun ikke får nok væske, men jeg kan ikke lade være med at bekymre mig alligevel. Jeg tilbyder hende troligt skemad 2-3 gange om dagen, men hun afviser blankt. Måske ryger der et par skeer ind, hvis bølgerne går højt.
Helen, jeg er i syv sind. Har du mon et godt råd til, hvordan jeg får noget i hende? Eller har du erfaringer med, hvordan denne virus kan bekæmpes?
Min egen læge giver mig blot ret i, at det er hårdt at have syge børn, men kan ellers ikke stille noget op. Jeg er også bange for, at hele vores langstrakte og noget besværlige proces med skemaden skal startes forfra, når hun engang bliver rask. Men hun burde jo være i gang med rugbrødshapsere og andre fyldige måltider, hendes alder taget i betragtning.
Jeg kan godt høre jeg ikke stiller dig et konkret spørgsmål, men jeg håber du alligevel kan give mig et par kloge ord med på vejen. Det plejer du nemlig at være rigtig god til.
Kærlige hilsner lill