Søvn og sygdom - 10 mdr.

21. juni 2013

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Søvn og sygdom - 10 mdr.

Hej Helen

Vi har (desværre) endnu en gang brug for dit råd angående søvn.

Vores datter er knap 10 måneder (skal starte i dagpleje om lidt).
Hun er nu syg med halsbetændelse, som først er blevet opdaget efter 6 dage med høj feber, på trods af 4 lægebesøg. Hun har nu været behandling i 1½ dag.

Vi har tidligere skrevet til dig, fordi vores datter blev ked af det, når vi puttede hende. Det er blevet bedre efter vi har fulgt dit råd og sat os inde ved hende når hun skal sove. På den måde finder hun hurtigere ro og er kun meget lidt ked af det.

Men nu er hun jo så syg. Hun er blevet fuldstændig umulig at putte om aftenen (der er ingen problemer ved de 2 lure i barnevognen). Hun græder og græder og græder. Vi går ud fra at det er fordi hun har det skidt, og der bare ikke er mere overskud på kontoen. Men vi er ...

Annonce

... ved at gå ud af vores gode skind og aftenerne er nu blevet til et helvede her hjemme.

Vi kan se og mærke at hun er træt og pylret. Når hun først er blevet ked af det, hjælper det ikke at tage hende op, fordi hun køre sig selv helt op. Vi har også prøvet at putte hende i vores seng, for at give hende lidt ekstra tryghed, men hun tror bare vi skal lege og falder derfor ikke til ro.

Det er blevet til nu, at vi sidder hos hende og bliver ved med at ligge hende ned når hun sætter sig op. hver gang hun bliver lagt, græder hun endnu mere og spænder sig ud i en bue. Vi sidder ved hende til hun langt om længe overgiver sig til søvnen.
Det er meget ubehageligt både for os og for hende.

Kan vi regne med at det "bare" er pga. sygdom?
Kan vi på nogle måde gøre noget for at hjælpe hende?

Med Venlig Hilsen
D og M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.