Brev:
Ondt i maven og diarre
26. oktober 2004
Alder:
3 mdr.
Ondt i maven og diarre
Hej Helen
Jeg har et barn på 3 mdr. som har haft diarre siden fødslen - hans afførring er som gult vand helt uden gryn. Det har aldrig været som mos.
Vores læge siger at hans mave lyder for uroligt - samtidig har han gennem hele perioden lidt af mavekneb, græt og været motorisk urolig - det forpester hele vores hverdag. Derudover har han altid en meget hurtig respiration, den er aldrig rolig med mindre han sover, sådan har det været lige siden han blev født. Den ligger fra ca. 40-100 vejrtrækninger i minuttet, og i den sidste måned har han desuden haft snot ud af munden.
Har du hørt om børn med så tynd afføring, hvad er der galt med ham? Vi kan heller ikke forstå at hans vejrtrækning er så hurtig - det virker som om at han aldrig rigtig slapper af. Kan de lide af astma eller andet lige fra fødslen?
Hvornår må jeg begynde at give ham fast føde, måske vil det hjælpe? Nu er han på brystmælk. Jeg har hørt at afføringen bliver mere fast ved "normale" børn ved 3-4 mdr. alderen, er det rigtig?