Ondt i maven og diarre

26. oktober 2004

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Ondt i maven og diarre

Hej Helen

Jeg har et barn på 3 mdr. som har haft diarre siden fødslen - hans afførring er som gult vand helt uden gryn. Det har aldrig været som mos.

Vores læge siger at hans mave lyder for uroligt - samtidig har han gennem hele perioden lidt af mavekneb, græt og været motorisk urolig - det forpester hele vores hverdag. Derudover har han altid en meget hurtig respiration, den er aldrig rolig med mindre han sover, sådan har det været lige siden han blev født. Den ligger fra ca. 40-100 ...

Annonce

... vejrtrækninger i minuttet, og i den sidste måned har han desuden haft snot ud af munden.

Har du hørt om børn med så tynd afføring, hvad er der galt med ham? Vi kan heller ikke forstå at hans vejrtrækning er så hurtig - det virker som om at han aldrig rigtig slapper af. Kan de lide af astma eller andet lige fra fødslen?

Hvornår må jeg begynde at give ham fast føde, måske vil det hjælpe? Nu er han på brystmælk. Jeg har hørt at afføringen bliver mere fast ved "normale" børn ved 3-4 mdr. alderen, er det rigtig?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder