Ofte syg - 19 mdr.

7. april 2013

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Ofte syg - 19 mdr.

Kære Helen

Så skrive jeg igen og denne gang pga. Min datter ofte er syg

Det startede i starten af december, hvor hun fik sin første mellemøresbetændelse en uge efter endt penicillin beh. Fik hun det igen og derefter igen, så fik hun lagt dræn og blev efterfølgende forkølet og det rendte meget fra ørene og hun kom i penicillin beh igen så har hun ellers været forkølet og hostet haft lidt feber.

For 14 dage siden blev hun syg igen med feber og det rendte igen meget fra ørene, vi tog til vagtleder pga helligdage og hun kom i penicillin beh igen og er det stadig og igår bliver hun så syg igen med 38,5 i feber. Det vil sige, at siden 1. December har min lille ...

Annonce

... pige været ramt af sygdom og synes jo det er synd for hende og tænker; er det helt normalt? Hun har ikke været syg som spæd og da hun startede i vuggestue i august blev hun heller ikke syg.

Vi har god hygiejne her hjemme og hun har uld body på både dag og nat. Vi ryger ikke, lufter ud morgen og aften, hun sover ude. Hun spiser normalt ( bortset fra når hun er syg).
Hun vejede 10 kg da hun var 14 mdr og det gør hun stadig, er det helt fint.?

Er det helt normalt, at være ramt af alt denne sygdom i vinterperioden. Jeg har hørt om biostrath dråber, hvad er din holdning til dem? Og ville en tyggevitamin være en god både at sikre hendes vitamin behov dækkes?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Fladt baghoved

Da små børns kranieknogler er bløde og ikke helt sammenvoksede, kan de tage facon efter, hvordan barnet lejres. Det kan give barnet en flad eller skæv hovedfacon, - dette kaldes lejringsbetinget skævhed af kraniet.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn altid lejres på ryggen, når de skal sove, fordi dette mindsker risikoen for vuggedød. Du skal være opmærksom på, at barnet ikke ligger med hovedet til den samme side, hver gang det sover, da dette kan medføre, at barnet får en skæv...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder