Brev:
Gylp - for meget?
5. april 2013
Alder:
2 mdr.
Gylp - for meget?
Kære Helen,
Jeg skriver til dig angående min lille datter og det, at hun gylper utrolig meget. Jeg skriver, fordi jeg er i tvivl om det er normalt at gylpe så meget og fordi jeg vil høre dig, om der er noget, man kan gøre for at forebygge det. Hun gylper efter hvert måltid (jeg ammer). Det er en form for skilt gylp nogle gange med små klatter i og andre gange står der mælk ud i en stråle nogle gange også gennem hendes lille næse, hvilket efterlader hende dybt ulykkelig. Jeg bøvser hende af efter hvert måltid da hun også ofte er ulykkelig over en bøvs, der sidder på tværs. Nogle gange rumler hendes mave meget. Jeg kan til tider blive helt i tvivl om hun gylper alt det op, som hun lige har spist.
Er det normalt med den form for gylp? Kan hun have for meget mavesyre, kan det være det, det skyldes? Har du anbefalinger omkring tilskud eller lignende man kan give? Jeg har hørt om dråberne bio-gaia og udo infant pulver?
Håber du kan hjælpe
Bedste hilsner,
En bekymret mor