Gylp - for meget?

5. april 2013

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Gylp - for meget?

Kære Helen,

Jeg skriver til dig angående min lille datter og det, at hun gylper utrolig meget. Jeg skriver, fordi jeg er i tvivl om det er normalt at gylpe så meget og fordi jeg vil høre dig, om der er noget, man kan gøre for at forebygge det. Hun gylper efter hvert måltid (jeg ammer). Det er en form for skilt gylp nogle gange med små klatter i og andre gange står der mælk ud i en stråle nogle gange også gennem hendes lille næse, hvilket efterlader hende dybt ulykkelig. Jeg bøvser hende ...

Annonce

... af efter hvert måltid da hun også ofte er ulykkelig over en bøvs, der sidder på tværs. Nogle gange rumler hendes mave meget. Jeg kan til tider blive helt i tvivl om hun gylper alt det op, som hun lige har spist.

Er det normalt med den form for gylp? Kan hun have for meget mavesyre, kan det være det, det skyldes? Har du anbefalinger omkring tilskud eller lignende man kan give? Jeg har hørt om dråberne bio-gaia og udo infant pulver?

Håber du kan hjælpe
Bedste hilsner,
En bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Smile

Der er ikke noget bedre end at få et smil fra sit barn!

Allerede få timer efter fødslen ligger barnet og kigger på sine omgivelser og på mor og far. I et sådan øjeblik kan man godt opleve sit barn smile. Det er dejligt, men er dog endnu ikke det bevidste smil.

Først når barnet er ca 6 uger gammelt kan man opleve det mere bevidste smil, hvor det er synet af mor, far, storesøsters ansigt, som får lillebror til at smile.

Jo mere du kan smile, pludre og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far