Brev:
Motorisk forsinket?
2. marts 2013
Alder:
12 mdr.
Motorisk forsinket?
Hej Helen
Vores søn har det seneste år været indlagt 60 dage pga urinvejsinfektion. Desuden døjer han med astmatisk bronkitis, hvor han får forbyggende medicin samt airomir. Vi har børnefysioterapi på ham og er tilknyttet børneafdelingen. Han er grovmotorisk meget bagud og kan i en alder af 12 mdr først sidde selv nu. Og han triller kun, og kravlet ikke og gør ikke antræk til det. Finmotorisk er han super dygtig, siger ord som mam-mam og er meget god til social kontakt.
Kan børn godt blive motorisk forsinket pga sygdom? Og kan man i hans alder godt afdække, hvis han f.eks. er retarderet i en eller anden grad pga. Han udvikler sig langsomt?
Med venlig hilsen
En bekymret mor