Brev:
Forkølelse
1. december 2012
Alder:
9 mdr.
Forkølelse
Hej Helen
Min datter på nu snart 10 mdr er forkølet med feber igen. Hun havde aldrig været syg indtil for ca 6 uger siden, hvor hun fik høj feber i en uge. Vi var ved vagtlæge flere gange, der sagde det var virus. Det viste sig dog at hun også havde lidt mellemørebetændelse. Hun blev tjekket 14 dage senere af ørelægen og alt var fint.
Ca 4 uger efter bliver hun forkølet og får feber i 2 dage. Det var lige der hun skulle starte i dagpleje og derfor endte hun med at starte næsten en uge senere pga dagplejemoderen også havde en fridag. Nu er hun igang med dagpleje og det går så fint, men så får hun feber igen og jeg er så ked af det, for jeg starter på arbejde på fredag og vil jo gerne have hende kørt roligt ind. Tænkte jo at 3 uger var nok til at køre hende ind.
Mit store spørgsmål er dog, hvad jeg kan gøre for at undgå, hun bliver syg hele tiden. Jeg er opmærksom på håndhygiejne og hun har altid uldundertøj på. Må jeg vaske hendes hænder med sæbe eller bruge håndsprit?
Hun sparker ofte dynen af om natten men ved ikke om hun skal have mere tøj på, for hun skal jo heller ikke have det så varmt at det er derfor hun smider dynen. Hun har uldbody og natdragt på.
Jeg har også undladt babysvømning efter sidste forkølelse.
Har du nogle gode råd.
Venlig hilsen
Karin