Forkølet lille dreng vil ikke drikke

3. september 2004

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Forkølet lille dreng vil ikke drikke

Hej Helen

Nu er min søn blevet forkølet. Han hoster og nyser, og man kan høre, at der sidder noget oppe i næsen. Han kan dog stadig godt sutte på sut.

Han har ikke feber, men er dog noget mere pylret i disse dage og vil gerne være på arm - og det må han meget gerne. Mors stakkels dreng!

I går spiste han godt nok sin morgengrød uden problemer (kl. 8.00), men nægtede at tage sin sutteflaske bagefter, som han jo plejer. Han nægtede faktisk at spise/drikke noget som helst, før kl. blev 15.00 - og det er bare mange timer uden væske for en lille dreng!

Han fik sin grøntsagsmos kl. 18.00 og nægtede igen at tage flaske efterfølgende. Så plejer vi at give ham en stor flaske MME til natten - den ville han heller ikke have!

Han vågnede kl. 23.30 - hvilket er meget usædvanligt for ham. (Han bliver lagt kl. ca. 20.00 og sover til kl. ca. 03.00, hvor jeg ammer ham, og så sover han videre til ca. 06.30).
Nå, men jeg tænkte, at han da nok var ...

Annonce

... sulten, eftersom han jo ikke havde spist ret meget i løbet af dagen, så jeg forsøgte at amme ham - men han spiste næsten ingenting.

Så har han været vågen rigtig mange gange i nat og har hostet og nyst og skulle have sutten - men han har ikke spist.
Så alt i alt fik han i går 375 ml MME!

Her kl. 07.00 fik han sin morgengrød, som røg ned uden problemer, men nu nægter han igen at tage flasken! - og ligger allerede og sover igen...

Jeg er jo bekymret for, om han får nok væske. Han skulle jo helst have i hvert fald 500 ml - og det plejer han normalt også at tage uden problemer.

Han smager ikke engang på indholdet i flasken - han skubber den bare væk og kniber munden sammen.

Hvad gør man så?

Han virker ellers til at have det ok. Er lidt mere træt, lidt mere pylret og hængesyg, men ellers intet unormalt.
Han har da også våde bleer - men de er slet ikke så tunge, som de plejer at være!

Har du nogle gode råd?

Med venlig hilsen
Ermelin

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder