Brev:
Forkølet lille dreng vil ikke drikke
3. september 2004
Alder:
5 mdr.
Forkølet lille dreng vil ikke drikke
Hej Helen
Nu er min søn blevet forkølet. Han hoster og nyser, og man kan høre, at der sidder noget oppe i næsen. Han kan dog stadig godt sutte på sut.
Han har ikke feber, men er dog noget mere pylret i disse dage og vil gerne være på arm - og det må han meget gerne. Mors stakkels dreng!
I går spiste han godt nok sin morgengrød uden problemer (kl. 8.00), men nægtede at tage sin sutteflaske bagefter, som han jo plejer. Han nægtede faktisk at spise/drikke noget som helst, før kl. blev 15.00 - og det er bare mange timer uden væske for en lille dreng!
Han fik sin grøntsagsmos kl. 18.00 og nægtede igen at tage flaske efterfølgende. Så plejer vi at give ham en stor flaske MME til natten - den ville han heller ikke have!
Han vågnede kl. 23.30 - hvilket er meget usædvanligt for ham. (Han bliver lagt kl. ca. 20.00 og sover til kl. ca. 03.00, hvor jeg ammer ham, og så sover han videre til ca. 06.30).
Nå, men jeg tænkte, at han da nok var sulten, eftersom han jo ikke havde spist ret meget i løbet af dagen, så jeg forsøgte at amme ham - men han spiste næsten ingenting.
Så har han været vågen rigtig mange gange i nat og har hostet og nyst og skulle have sutten - men han har ikke spist.
Så alt i alt fik han i går 375 ml MME!
Her kl. 07.00 fik han sin morgengrød, som røg ned uden problemer, men nu nægter han igen at tage flasken! - og ligger allerede og sover igen...
Jeg er jo bekymret for, om han får nok væske. Han skulle jo helst have i hvert fald 500 ml - og det plejer han normalt også at tage uden problemer.
Han smager ikke engang på indholdet i flasken - han skubber den bare væk og kniber munden sammen.
Hvad gør man så?
Han virker ellers til at have det ok. Er lidt mere træt, lidt mere pylret og hængesyg, men ellers intet unormalt.
Han har da også våde bleer - men de er slet ikke så tunge, som de plejer at være!
Har du nogle gode råd?
Med venlig hilsen
Ermelin