Brev:
Nægter skeen efter sygdom
20. oktober 2012
Alder:
10 mdr.
Nægter skeen efter sygdom
Hej Helen.
Sirius har været meget syg en 14 dages tid, og vi har været nødt til at give ham penicillin på en ret voldsom måde, men dette har resulteret i, at han nu ikke vil tage mad fra ske.
Han vender hovedet væk, lukker munden hemetisk, skriger og viser tydeligt, at jeg ikke skal prøve på noget. Far har heller ikke heldet med sig. Han vil ikke spise morgenmad, ingen grød, ingen mos osv. fordi dette jo serveres på ske, har prøvet at give ham mos på fingeren, men den går heller ikke. Han får stykker han selv kan spise, og det går nogle gange. Men oftest klasker ham det bare til ukendelighed, og kaster det væk.
Jeg har prøvet at give ham hans egen ske, og hans egen skål, men så ender det hele bare på gulvet.
Vi har nu også problemer med at få ham til at drikke, fordi det igen indvolverer munden og vores hænder.
Hvordan får jeg opbygget tilliden igen?
Nogle gange, når vi sidder og spiser sammen, vil han gerne spise fra min gaffel eller ske, hvis jeg har spist af den.
Andre gange glemmer han, at han ikke vil have noget, og så tager han skeen et par gange, til det går op for ham, hvad det er han laver.
Hvad skal jeg gøre?
Skal jeg bare lade ham være, og håbe på det bedste? Lade være med at gøre noget ud af det? Problemet er at han var så syg, at vi næsten blev indlagt til drop med væske, så det med væske var vigtigt. Han har for øvrigt stadig ondt i halsen og hoster.
Hilsen Tina