Coli-bakterier

28. september 2012

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Coli-bakterier

Hej Helen

Tak for dit sidste svar angående udfasning af amninger!

Der findes ingen pæn måde at spørge om nedenstående på, men jeg har en fornemmelse af at mange forældre kan være uenige på dette punkt.
Min mand og jeg har en lille diskussion kørende om hvorvidt man bør have underbukser på, når vi sidder på/i vores seng og indimellem på gulvet.

Moderen (jeg) er noget hys, synes far, men jeg synes simpelthen at det er alt for uhygiejnisk, at sætte sig ...

Annonce

... med bar *** på gulvet, når baby efterfølgende kravler rundt og klasker med hænderne samme sted, hvorefter de ryger ind i munden.
Det er ikke en ting der sker hver dag, men ofte.

Det hjælper dog ikke, at en sundhedsfaglig veninde nu har oplyst om en helt ny undersøgelse der påviser, at børn, som udsættes for colibakterier udvikler et stærkere immunforsvar.

Kan du fortælle om jeg er hysterisk eller om far skal tage sig sammen?

Med venlig hilsen
Ditte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.