Hyppig afføring

9. august 2012

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Hyppig afføring

Kære Helen,

Vores søn på nu 15 måneder har i 3-4 uger haft hyppig afføring - min. 2-3 gange og op til 5 gange om dagen står den på ’pølleble’. Det begyndte da vi var på ferie i Sydeuropa og jeg troede først det var pga varmen.

Afføringens udseende og lugt har afvekslet, men den har haft tendens til at være gullig og lugte let syrlig, konsistensen har været lidt som tyk øllebrød… Han havde feber et par dage mens vi var på ferie – op til 39,5 grader - men var ikke ...

Annonce

... videre påvirket af det, han legede og var i godt humør. Han virker heller ikke til at være generet af den hyppige afføring nu og har ikke haft feber siden. Det er også derfor jeg har set tiden lidt an. Men ja, nu er det alligevel et stykke tid det har stået på og jeg synes faktisk han har mistet appetitten lidt – hvilket hans dagplejemor også har bemærket. Men ellers har han det jo godt, så det er lidt underligt.

Har du et bud på hvad det kan være?

Venlig hilsen
mor til to

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Fennikel, Fennikelte og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan du give børn rigtig mange forskellige slags grøntsager. Vær dog opmærksom på bl.a. fennikel, som indeholder nitrat, og som derfor ikke bør udgøre mere end 1/10 af portionen. Alternativt bør det kun gives med 14 dages mellemrum.

Nitrat omdannes let til nitrit. Nitrit i stor mængde giver opkastninger og blåfavning af huden, fordi det reagerer med blodets hæmoglobin, så det ikke kan binde sig og transportere ilt rundt i kroppen.

Det anbefales...

Læs mere i Babylex

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tak for dine sidste meget brugbare svar – de har været en rigtig god hjælp og inspiration i hverdagen. Så tak for det!

1000 tak for en super brevkasse – glæder mig altid til at høre dine tanker og svar.

Kærlig hilsen den glade mor.