Gylp og opkast

3. juni 2012

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Gylp og opkast

Hej Helen

Vores datter er nu snart 15 uger gammel, og har fået ME siden 6. uge. Hun får 180 ml af gangen, med 2-3 bøvse-pauser ved hvert måltid, og spiser op næsten hver gang.
Men de sidste par dage har hun gylpet/kastet op i store mængder, nogle gange lige efter hun har spist, og nogle gange 2-3 timer efter et måltid.
Nogle gange er det tykmælks-agtigt og klumpet, og andre gange er det tyndt som vand. Og af og til er det portioner der næsten svarer til hele hendes måltid. ...

Annonce

...
Som udgangspunkt trives hun, er glad, sover godt om natten og ingen brok. Men i dag har hun begyndt at græde når vi tager hende op på skulderen for at bøvse af, som om hun finder ubehag ved at "ligge" eller hvile på maven...

Synes det er svært at skelne imellem, om det er gylp fordi hun bare har spist for meget, eller om det er opkast fordi der er noget galt. Og er bekymret for at det skal begynde at påvirke hendes vægt (har det dog ikke gjort endnu).

Venlig hilsen
Winnie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far