Brev:
Gylp og opkast
3. juni 2012
Alder:
4 mdr.
Gylp og opkast
Hej Helen
Vores datter er nu snart 15 uger gammel, og har fået ME siden 6. uge. Hun får 180 ml af gangen, med 2-3 bøvse-pauser ved hvert måltid, og spiser op næsten hver gang.
Men de sidste par dage har hun gylpet/kastet op i store mængder, nogle gange lige efter hun har spist, og nogle gange 2-3 timer efter et måltid.
Nogle gange er det tykmælks-agtigt og klumpet, og andre gange er det tyndt som vand. Og af og til er det portioner der næsten svarer til hele hendes måltid. ...
...
Som udgangspunkt trives hun, er glad, sover godt om natten og ingen brok. Men i dag har hun begyndt at græde når vi tager hende op på skulderen for at bøvse af, som om hun finder ubehag ved at "ligge" eller hvile på maven...
Synes det er svært at skelne imellem, om det er gylp fordi hun bare har spist for meget, eller om det er opkast fordi der er noget galt. Og er bekymret for at det skal begynde at påvirke hendes vægt (har det dog ikke gjort endnu).
Venlig hilsen
Winnie