Brev:
Kaster babyer op ifm. forkølelse?
12. april 2012
Alder:
7 mdr.
Kaster babyer op ifm. forkølelse?
Hej Helen!
Er det normalt, at babyer kaster op i forbindelse med forkølelse?
Min dreng på 7 måneder har været forkølet ca. 4 gange. Hver gang har han kastet op. Nogle gange er det i forbindelse med hosteanfald andre gange kommer det bare umiddelbart efter et ammemåltid.
I skrivende stund er han også forkølet. Han virker slet ikke syg, - er bare snottet. Er glad og godt tilpas, meget aktiv, spiser og drikker vanligt osv. Men udover hans snotnæse har han også kastet op et par gange i løbet af disse to-tre dage, hvor det har stået på. Situationen ligenu bekymrer mig som sådan ikke, - det er mere det, at han så tit kaster op, fordi han jo jæventligt er forkølet (selvom vi prøver at undgå det..). Udover hans forkølelser med bræk, har han også haft noget omgangssyge. Så synes egentlig han har kastet meget op i sit korte liv, selvom han ellers på alle områder virker sund og rask.
De første ca fem måneder af hans liv var han slet ikke syg.
Med venlig hilsen
MTF