Brev:
Kan forkølelse give tynd afføring
4. april 2012
Alder:
0 mdr.
Kan forkølelse give tynd afføring
Kære Helen
Vores lille datter på knap tre uger er blevet meget forkølet. Hun snøfter og grynter og kan stort set ikke trække vejret gennem næsen.
Nogenlunde samtidig, som forkølelsen brød ud, fik hun meget tynd mave. Før var afføringen gul og grynet, men nu er den helt vandig, hvilket den har været nu i 5-6 dage. Det virker samtidig som om, at hun også har fået lidt ondt i maven.
Mit spørgsmål er, om det kan være forkølelsen, der er årsag til, at hun har fået tynd mave? Jeg har hørt, at de to ting nogle gange kan følges ad, men jeg ved ikke, om det er rigtigt. Jeg har ikke umiddelbart ændret på mine spisevaner eller har spist noget nyt, som jeg ikke har spist tidligere. Jeg har også selv været forkølet i en uges tid.
Hvis det ikke er forkølelsen der er årsag til de tynde afføringer, hvad kan det så være? Og er det noget man bør søge læge for? Hun virker ikke umiddelbart påvirket af det bortset fra at det virker som hun har lidt ondt i maven indimellem i løbet af dagen.
Venlig Hilsen
Mette