Brev:
Allergisk disponeret
3. april 2012
Alder:
5 mdr.
Allergisk disponeret
Hej Helen.
Vores datter på 5 måneder er særlig allergisk disponeret, - det har vi fået besked om fra sygehuset, efter hendes fødsel, mens vi ikke hørte noget fra sygehuset efter vores søns fødsel (han er 2½ år). Vi regner derfor ikke med, at han er særlig disponeret. Dog har han tendens til børneeksem på kinderne.
Jeg har allergi (høfeber, og reagerer også indimellem overfor f.eks æble og hasselnødder). Børnenes far har ingen allergi.
Vi har anskaffet os en kat for en lille uges tid siden og vores søns eksem på kinderne er blusset op idag, for så at forsvinde her til aften. Kan det have en sammenhæng med katten? (Den er iøvrigt kun inde et par timer i døgnet og han har ikke haft kontakt med den idag)
Vi har mødt en del forargelse over, at vi har anskaffet os en kat når vores søn har børneeksem og vores datter er særligt disponeret. Men vi mener at der er delte meninger om, om det er godt eller skidt at udsætte sit barn for allegener.
Se evt. denne undersøgelse: http://min-barsel.dk/index.php/nyheder/15-nyheder/283-astma- og-allergi-kan-forebygges-af-gardmiljo
Hvad mener du?
Med venlig hilsen
De udsatte