Nikken med hovedet

18. marts 2012

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Nikken med hovedet

Hej Helen

Jeg skriver vedr. min dreng på 9 måneder, som er glad og trivlig, og motorisk rigtig godt med. Vi har efter lang tids udredning fundet ud af, at han har mælke - og æggeallergi, og så har han fået antibiotikabehandling pga stafylikokker, og den behandling har slået hans mave lidt i stykker, så han har haft forstoppelse i mange måneder nu, men bliver afhjulpet med 2 breve movicol.

Jeg skriver til dig nu, fordi han begyndte for en uge siden at nikke med hovedet, som om han taber det for et kort sekund. Og det er en helt ufrivillig bevægelse – det er altså tydeligt at det ikke er noget han selv bevidst gør. Det er på denne uge eskaleret temmelig meget, og han gør det 100-200 gange i døgnet. Det virker faktisk som om han gør det hele tiden, det kommer dog lidt i serier. Han gør det ikke når han sover.

Han er ved fuld bevidsthed når det sker og taber ikke hvad han har i hænderne. Han er slet ikke mærket af det, andet end at han bliver lidt overrasket når der kommer et lidt kraftigere nik (de ...

Annonce

... varierer lidt i styrke). Han har fået lavet en EEG som var normal.

Lægerne tror ikke det er epilepsi, men han skal have lavet en EEG mere, for at være helt sikker. Der har været lidt teorier om hvad det ellers kan være - væske i øret (som han pt. har), som giver ham ticks. Der har også været snak om noget reflux. Jeg selv tænker om det kan være noget med nakken for han blev taget med sugekop og vredet ud. Ellers tænker jeg om det har noget med blodtryk at gøre, blodsukker, maven som har voldt ham mange problemer, spiserøret, noget han spiser... Nikkene var i de første par dage, kun når han spiste og lige efter. Nu er det hele dagen (pånær om natten).

Jeg tænkte på at spørge dig, for du har jo været i kontakt med rigtig mange børn, og har måske hørt om det før? Ellers har du måske nogle teorier om hvad det kan være.

Hospitalet har ikke sluppet os endnu, men umiddelbart kommer der ikke til at ske andre undersøgelse end en ny EEG.

Tak for nogle altid rigtig gode svar.

Jeg glæder mig til at høre fra dig.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os