Er det vokseværk?

29. februar 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 9 mdr.

Er det vokseværk?

Kære Helen,

Tak for alle dine mange gode råd, som jeg flittigt læser..

Jeg må lige vende en ting med dig, som jeg håber at du vil komme med dit input til..

Det drejer sig om Simon, vores dejlige søn på snart 3 år, han er fra den 26/5-09.

Vi har faktisk aldrig haft de store problemer med, at han ikke vil sove i sin egen seng, og han står ALDRIG ud af sengen når han først er blevet lagt - ved ikke helt hvorfor, han kan jo godt..
Simon sover i en halv høj junior seng, som han er super glad for, og meget stolt af, der er nemlig en lille hule under sengen..

Nu oplever vi pludselig at Simon vågner om natten, og ikke vil fortsætte sin søvn i sin egen seng.. Det er ca. 3-4 gange om ugen..

Jeg er obs på at der sker meget i hans liv for tiden, han er jo ved at være en stor dreng – selvom han hårdnakket påstår at han er en lille baby ;o)
Det har vi i øvrigt talt med VG om, og de mener at det er fordi de har fået nogle små på stuen ..??!!

Nå men for at vende tilbage til natteroderiet, så forsøger vi at berolige ham, og overbevise ham om, at han er tryg og at vi passer på ham, men det lykkes så godt som aldrig..
Tidligere lagde han sig altid ned igen, og sov ...

Annonce

... videre..

Simon har en utrolig viljestyrke, og vi ender altid med at tage ham med ind i vores seng..
Gør vi ikke det, bliver han dybt ulykkelig, og klamrer sig til os når vi forsøger at trøste, det er simpelthen ikke til at bære, og vi kan ikke forlade ham sådan..

I nat oplevede vi dog noget nyt..
Simon klagede over at have ondt i fødderne/anklerne, og var nærmest ikke til at trøste igen, klagede sig, og sagde "av-av-av-av", selvom han sad og puttede hos far..
Vi tilbød panodil, som han normalt gerne vil ha', men ikke i nat..
Det endte med at han faldt i søvn skråt over vores seng, helt udmattet..
Kan det være det man kalder vokseværk..?? – synes at kunne læse på nettet, at det først kommer til udtryk ved 4 års alderen..
Far led meget af vokseværk, er det mon arveligt..??

Tror du at dette er en periode i Simons liv, hvor han har mere brug for tryghed end tidligere..??

Simon lider i øvrigt også af mararidt, og har et par gange haft anfald af natte terror (det ved vi godt hvordan vi skal forholde os over for)..

Jeg glæder mig til at høre fra dig, det er altid rart og betryggende, at vende vores "små" problemer, med en, der svarer tilbage :)

Bedste hilsner fra
Simon forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

Annonce

Viden om børn:

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder