Brev:
Er det vokseværk?
29. februar 2012
Alder:
2 år, 9 mdr.
Er det vokseværk?
Kære Helen,
Tak for alle dine mange gode råd, som jeg flittigt læser..
Jeg må lige vende en ting med dig, som jeg håber at du vil komme med dit input til..
Det drejer sig om Simon, vores dejlige søn på snart 3 år, han er fra den 26/5-09.
Vi har faktisk aldrig haft de store problemer med, at han ikke vil sove i sin egen seng, og han står ALDRIG ud af sengen når han først er blevet lagt - ved ikke helt hvorfor, han kan jo godt..
Simon sover i en halv høj junior seng, som han er super glad for, og meget stolt af, der er nemlig en lille hule under sengen..
Nu oplever vi pludselig at Simon vågner om natten, og ikke vil fortsætte sin søvn i sin egen seng.. Det er ca. 3-4 gange om ugen..
Jeg er obs på at der sker meget i hans liv for tiden, han er jo ved at være en stor dreng – selvom han hårdnakket påstår at han er en lille baby ;o)
Det har vi i øvrigt talt med VG om, og de mener at det er fordi de har fået nogle små på stuen ..??!!
Nå men for at vende tilbage til natteroderiet, så forsøger vi at berolige ham, og overbevise ham om, at han er tryg og at vi passer på ham, men det lykkes så godt som aldrig..
Tidligere lagde han sig altid ned igen, og sov videre..
Simon har en utrolig viljestyrke, og vi ender altid med at tage ham med ind i vores seng..
Gør vi ikke det, bliver han dybt ulykkelig, og klamrer sig til os når vi forsøger at trøste, det er simpelthen ikke til at bære, og vi kan ikke forlade ham sådan..
I nat oplevede vi dog noget nyt..
Simon klagede over at have ondt i fødderne/anklerne, og var nærmest ikke til at trøste igen, klagede sig, og sagde "av-av-av-av", selvom han sad og puttede hos far..
Vi tilbød panodil, som han normalt gerne vil ha', men ikke i nat..
Det endte med at han faldt i søvn skråt over vores seng, helt udmattet..
Kan det være det man kalder vokseværk..?? – synes at kunne læse på nettet, at det først kommer til udtryk ved 4 års alderen..
Far led meget af vokseværk, er det mon arveligt..??
Tror du at dette er en periode i Simons liv, hvor han har mere brug for tryghed end tidligere..??
Simon lider i øvrigt også af mararidt, og har et par gange haft anfald af natte terror (det ved vi godt hvordan vi skal forholde os over for)..
Jeg glæder mig til at høre fra dig, det er altid rart og betryggende, at vende vores "små" problemer, med en, der svarer tilbage :)
Bedste hilsner fra
Simon forældre