Brev:
Længdedrop
28. februar 2012
Alder:
8 mdr.
Længdedrop
Hej Helen
Nu skriver jeg igen :-)
Vores dreng på nu knap otte måneder dropper på sin længdekurve. Han var 4820 g og 57 cm da han blev født, så en stor baby må man sige. Da vi var til fem måneders undersøgelse fortalte lægen, at han var droppet på sin længdekurve og at vi skulle til ekstramålinger for at følge med i om det fortsætter. Vi har så været til ekstramåling i sundhedshuset og sundhedsplejersken konstaterede også her, at han dropper på sin længdekurve. Han dropper også på sin vægtkurve og han vejer lidt for lidt i fht. sin længde, men så vidt jeg har forstået på læge og sundhedsplejersken betyder det ikke så meget med vægten, det er mere længden man skal holde øje med.
Både læge og sundhedsplejerske har sagt at han jo startede stort ud og måske følger han ikke sin længdekurve, fordi han er ved at finde sit leje, men at det så på et tidspunkt skal stabilisere sig, så han ikke bliver ved med at droppe.
Det jeg vil spørge dig om er hvad det betyder at han dropper på sin længdekurve - altså hvilke konsekvenser kan det have og hvad kan det betyde? Kan det være fordi han fejler noget måske? Jeg har forsøgt at søge på nettet, men er ikke blevet klogere. Der er vel ikke rigtig noget vi kan gøre for at modvirke det, eller hvordan? Det skal siges at han er en glad og tilfreds baby der ammes og som spiser rigtig fint, så jeg er ikke bekymret for at han ikke får nok mad.
Hilsen