Brev:
Knude i babybryst ikke hævelse
30. juli 2004
Alder:
9 mdr.
Knude i babybryst ikke hævelse
Hej
Vores datter på 9 mdr. har en knude i sit ene bryst.
Svært at sige hvor mange uger eller måneder den har været der.
Brystet er ikke hævet, men føles som en lille knude i stil med brusk.
Vi har været hos lægen som sagde hun troede at det bare var noget brystvæv. Det var har IKKE gjort os mere rolig, da begge familier er og har været hårdt ramt af kræft. Vi ved godt at små børn ikke kan få brystkræft. Men vores læge kunne da godt have tilbudt en henvisning til scaning.
Da du som sundhedsplejerske ser så mange babyer vil vi gerne vide hvor udbredt det er med disse knuder? Hvorfor kun det ene bryst? og i den alder? Findes det både hos drenge og piger?
Hvad skal der til for at få en scaning?
Kan du anbefale nogle bøger om emnet eller andre om børnesygdomme eller lign., så man kan være lidt mere selvhjulpen, når knopper, knuder og andet pludselig dukker op.
Håber du vil svare på alle vores mange spørgsmål, så vi måske kan finde lidt ro igen.
På forhånd tak.
Hilsen De bekymrede forældre