Brev:
Svedlugt hos 6-årig
18. januar 2012
Alder:
6 år
Svedlugt hos 6-årig
Hej Helen
Min datter på 6 år er begyndt at lugte skarpt af sved under armene. Det er kun, når man snuser til tøjet, at man kan lugte det.
Jeg er bekymret for, om hun kan være ved at gå for tidligt i pubertet.
Der er ikke andre tegn, hverken kønsbehåring eller forstørrede brystvorter.
Kan svedlugten have anden årsag? Og hvad skal jeg gøre ved det?
Skal hun til læge? Det skal siges, at hun er rædselsslagen for læger, hvorfor ved jeg ikke, da hun næsten aldrig er syg, og derfor sjældent er til læge. Men hun er nok bange for det ukendte.
Vil ikke udsætte hende for blodprøver og undersøgelser, hvis det ikke er absolut nødvendigt.
Med venlig hilsen
En bekymret mor