Brev:
Nok jern? Og øjenbetændelse
9. januar 2012
Alder:
11 mdr.
Nok jern? Og øjenbetændelse
Hej Helen
Jeg skriver til dig da jeg bliver i tvivl om der er nok jern i Beauvais syrnet mme. Nanna har meget tendens til hård mave. Vi prøvede en dag med jerndråber og bare den ene dag gav meget hård mave. Vi har efter den hårde mave undgået jerndråberne, men sørget for at hun får ca. 400 ml mme dagligt. Nu bliver vi dog i tvivl om den syrnede udgave som vi helst ikke vil skifte ud, er jernberiget. Kan du svare på det, da jeg ikke kan læse mig til det nogle andre steder? Hvad gør vi når hun bliver et år og stopper med mme? Skal hun have jerntilskud ud over det der er i kosten, og i så fald hvad kan vi give hende som er mildt mod maven?
Et helt andet spørgsmål er ifht. øjenbetændelse. Nanna har en grim en af slagsen hvor den alm antibiotika ikke ikke har kunne ta det, så nu er vi igang med et bredspektret antibiotika. Lægen har ikke set Nanna, men vurderet at det uden tvivl er øjenbetændelse udfra mine beskrivelser om pus i øjet mm. Dog går mit spørgsmål på om det er normalt med røde poser under øjnene ved øjenbetændelse? Bliver nemlig bekymret for om det måske oven i hatten er jernmangel hun har?
Hilsen
en nok alt for bekymret mor :)