Brev:
Reaktion på MFR-vaccine
19. december 2011
Alder:
15 mdr.
Reaktion på MFR-vaccine
Hej Helen
Vores datter bliver 15 mdr. juleaften og vi har bevidst lagt MFR-vaccinationen d.22 december, da det så bør passe med at reaktionen kommer mens vi har ferie og kan tage os af hende. Vi har hørt at reaktionen typisk kommer 5-10 dagen. De tidligere vacciner har hun reageret på samme aften men så har det været ovre næste dag. Men varer reaktionerne flere dage med MFR og hvor slemt er det normalt?
Jeg spørger især fordi vi som bekendt har planer om et sovetræningsprojekt i ferien og jeg er kommet til at tænke på at hvis MFR-vaccinen forventeligt vil gøre hende syg og pylret flere af dagene så er det nok en ret dårlig timing. Så var det måske bedre at udskyde MFR til f.eks. vinterferien.
På forhånd tak for svaret