Brev:
Forkølelse - 7 mdr.
14. december 2011
Alder:
7 mdr.
Forkølelse - 7 mdr.
Kære Helen
Mange tak for dit svar vedr. tilskudsblanding. Sikke en forvirring det lille ord kunne skabe.
Min søn har nu været forkølet igennem mange uger, og det vil bare ikke forsvinde. Han har ikke haft gult eller grønt snot, kun klart, men visse dage har det løbet godt, andre dage snotter han bare og snorker om natten. Han har lidt feber, mellem 37.7-38.0 de fleste dage, og som sagt har han haft dette og været forkølet i over 4 uger nu. Hans humør er fint.
Men hvordan slipper vi dog af med det?
Vi sørger for at holde fødder og mave varm, men jeg kan selvfølgelig ikke helt udelukke noget træk. Han sover i en langærmet uldbody under en bomulds natdragt med lange ærmer og fødder i, og nu har vi også forsøgt at skrue op for varmen på hans værelse, da han er rigtig slem til at sparke af sig, og hurtigt kommer til at ligge uden dyne på.
Du skriver børn med feber ikke må stå ude, så skal jeg have ham inde, selvom han ikke har så meget feber? Jeg har også tænkt mig at prøve det med saltvandet, men er der noget andet vi kan gøre? Gør vi fx det rigtige med at give ham så meget varme som muligt? Kan det være allergi? (Hans far har både støv-, græs- og birkeallergi og vi har også en lille hund). Eller, bør vi kontakte lægen? Og en sidste ting, kan det betyde at han har mindre lyst til grød og mos. Synes han brokker sig hele tiden, når han får skemad.
Vil bare rigtig gerne have den forkølelse stopper nu.
Bedste hilsner
Iben