Forkølelse - 7 mdr.

14. december 2011

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Forkølelse - 7 mdr.

Kære Helen

Mange tak for dit svar vedr. tilskudsblanding. Sikke en forvirring det lille ord kunne skabe.

Min søn har nu været forkølet igennem mange uger, og det vil bare ikke forsvinde. Han har ikke haft gult eller grønt snot, kun klart, men visse dage har det løbet godt, andre dage snotter han bare og snorker om natten. Han har lidt feber, mellem 37.7-38.0 de fleste dage, og som sagt har han haft dette og været forkølet i over 4 uger nu. Hans humør er fint.

Men hvordan slipper vi dog af med det?
Vi sørger for at holde fødder og mave varm, men jeg kan selvfølgelig ikke helt udelukke noget træk. Han sover i en langærmet uldbody under en bomulds natdragt med lange ærmer og fødder i, og nu har vi også forsøgt ...

Annonce

... at skrue op for varmen på hans værelse, da han er rigtig slem til at sparke af sig, og hurtigt kommer til at ligge uden dyne på.

Du skriver børn med feber ikke må stå ude, så skal jeg have ham inde, selvom han ikke har så meget feber? Jeg har også tænkt mig at prøve det med saltvandet, men er der noget andet vi kan gøre? Gør vi fx det rigtige med at give ham så meget varme som muligt? Kan det være allergi? (Hans far har både støv-, græs- og birkeallergi og vi har også en lille hund). Eller, bør vi kontakte lægen? Og en sidste ting, kan det betyde at han har mindre lyst til grød og mos. Synes han brokker sig hele tiden, når han får skemad.

Vil bare rigtig gerne have den forkølelse stopper nu.

Bedste hilsner
Iben

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Brystopereret

Mange kvinder bliver idag brystopereret. En brystoperation kan både være en brystreduktion, hvor man har fjernet noget af brystet og en brystimplantation, hvor man har gjort brysterne større.

Mange kvinder bekymrer sig om hvorvidt de vil kunne amme deres barn, når de er brystopererede og der er ikke andet at gøre, end at se hvad tiden bringer. Nogle kvinder vil fint kunne amme, det afhænger meget af operationsmåden. En del kvinder ammer delvist, giver altså bryst og supplerer med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte