Brev:
Hvorfor kaster min datter op?
27. juli 2004
Alder:
10 mdr.
Hvorfor kaster min datter op?
Kære Netsundhedsplejerske
Jeg skriver til dig fordi jeg undrer mig over at min datter på snart 10 mdr. kaster nogle bestemte madvarer op.
Det drejer sig om kartoffelmos med og uden andre grønsager, havregrød, øllebrød og rugbrød hun spiser dog kun rugbrød og kartofler med fornøjelse, men det kommer altså retur på en lidt voldsom måde ved at hun lige tømmer sig i en stor stråle bagefter.
Hun er ammet meget faktisk tog hun først rigtigt imod grød som 8 mdr. gammel (vi startede da hun blev 6 mdr. ), jeg ammer hende forsat en del men hun spiser også store portioner Nestlegrød som er hendes favoritmad, selvom jeg selv har lavet øllebrød, havregrød, risgrød, hirsegrød, æblegrød, jordbærgrød uden den store succes, enten har hun ikke villet have det eller også har hun kastet det op.
Hende her er mit andet barn, men jeg har ikke været ude for at den første har valgt så meget fra og/eller kastet det op.
Jeg er begyndt at tro at det måske godt kan have sine ulemper at amme så længe, eller er det bare fordi at hun er sent udviklet medhensyn til konsistens af mad?
Det sker også nogen gange med flutes eller franskbrød og rosiner, men hun kan godt spise 1-2 mariekiks uden der sker noget.
Hun vejer omkring 9,5 kg og er babybuttet, glad og fuld af energi.
Men hun lever jo så godt som af Nestlegrød og mig.
Jeg håber at du har en forklaring på dette, da det undrer mig.
Den kræsnes mor