Brev:
Konstante maveproblemer
26. oktober 2011
Alder:
2 år, 3 mdr.
Konstante maveproblemer
Kære Helen
Jeg skriver til dig fordi min 2-årige søn (næsten) konstant har tynd afføring. Ikke egentlig diarre´, nærmere noget klistret snask, ind imellem med slim. Han har typisk afføring 2-3 gange om dagen, oftest efter et måltid.
Dette har nu stået på i over et halvt år. Sværhedsgraden varierer noget, og jeg har forsøgt mig frem med at undlade bestemte fødeemner, men uden synderligt resultat.
Vi har naturligvis haft ham til lægen - flere gange - ligesom hans afføring er blevet undersøgt. Det eneste svar, som er tydeligt fra lægen, er, at "det må være en virus". Jeg føler mig derfor ikke taget alvorligt her.
Vores sundhedsplejerske har foreslået os at undlade mælk og mælkeprodukter i kosten i 14 dage, men det ændrede ikke noget.
Han spiser sundt og varieret, sover godt, virker glad, vokser som han skal og er en glad dreng. Har dog astmatisk bronchitis (kan ikke finde sammenhæng til medicinen)
Har du nogle ideer eller forklaringsforslag?
Kærlig hilsen
Marlene