Konstante maveproblemer

26. oktober 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Konstante maveproblemer

Kære Helen

Jeg skriver til dig fordi min 2-årige søn (næsten) konstant har tynd afføring. Ikke egentlig diarre´, nærmere noget klistret snask, ind imellem med slim. Han har typisk afføring 2-3 gange om dagen, oftest efter et måltid.

Dette har nu stået på i over et halvt år. Sværhedsgraden varierer noget, og jeg har forsøgt mig frem med at undlade bestemte fødeemner, men uden synderligt resultat.
Vi har naturligvis haft ham til lægen - flere gange - ligesom hans afføring er blevet ...

Annonce

... undersøgt. Det eneste svar, som er tydeligt fra lægen, er, at "det må være en virus". Jeg føler mig derfor ikke taget alvorligt her.

Vores sundhedsplejerske har foreslået os at undlade mælk og mælkeprodukter i kosten i 14 dage, men det ændrede ikke noget.

Han spiser sundt og varieret, sover godt, virker glad, vokser som han skal og er en glad dreng. Har dog astmatisk bronchitis (kan ikke finde sammenhæng til medicinen)
Har du nogle ideer eller forklaringsforslag?

Kærlig hilsen
Marlene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Navlestreng

Navlestrengen forbinder dit barn og dig til hinanden, så længe barnet ligger inde i livmoderen. Navlestrengen går fra babys navle til moderkagen, og det via navlestrengen at dit barn får alt det, som barnet har brug for, når det skal vokse og udvikle sig i livmoderen.

Lige efter fødslen vil navlestrengen stadig forbinde dig og dit barn, og navlestrengen fungerer fortsat lidt. Man kan se, at den pulserer, så barnet får den sidste ilt fra moderkagen.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin