Brev:
Allergi eller infektion?
26. september 2011
Alder:
3 mdr.
Allergi eller infektion?
Hej Helen
Jeg har en dreng på 3,5 måned. Jeg har været til læge med ham et par gange fordi jeg synes han har en del ting der ikke virker normalt, men da det er første barn kan jeg ikke være sikker på hvad der er normalt og hvad der ikke er.
Det skal indledningsvis nævnes at han generelt trives rigtig godt, er glad og tager vældig godt på (han vejer næsten 8 kg)
Lige fra fødslen har han haft bøvl med maven og vi har hele tiden regnet med at det var noget kolik. Men nu vil jeg prøve at remse de ting om som jeg synes er lidt underlige og måske er der en sammenhæng:
- Hans afføring er helt orange og det har den været fra start af. Det er umiddelbart ikke noget jeg spiser. Og ellers er der afføring hver dag og den er også grynet som den skal være. Jeg undrer mig bare temmelig meget over farven
- Han har været forkølet de sidste par måneder. Ikke meget, men næsen har været konstant sat til og han grynter når han bliver begejstret.
- Han trækker vejret rigtig hurtigt og det er her min største bekymring ligger. Det er ikke tilfældet når han sover og han piver/hvæser heller ikke. Men ved den mindste aktivitet, når han spiser eller bare når jeg bærer ham, trækker han vejret rigtig hurtigt. Som om han bliver helt vildt forpustet. Jeg har prøve at tælle og den kommer tit op på 80 vejrtrækninger i minuttet. Jeg ved godt at babyer trækker vejret hurtigere end voksne, men er det normalt at de trækker vejret så hurtigt ved den mindste aktivitet?
-Han nyser 5-6 gange om dagen og nogle gange er han lidt rød i øjenbrynene (ikke i selve øjnene).
-Og så er han begyndt at gylpe rigtig meget (nogle gange i stråler) og han er begyndt at spise meget mindre, men virker tilfreds og glad ved det. Tidligere spiste han ved begge bryster (jeg ammer 100%) og nu er det kun ved ét bryst.
Som sagt har jeg været ved lægen med ham og de siger at så længe der ikke er en hvæsen i vejrtrækningen, så skal jeg ikke være nervøs, men det er jeg nu alligevel. Jeg tænker om han kan have noget allergi eller måske en infektion selvomom han ikke har feber?
Jeg glæder mig til at høre fra dig