Brev:
Vejrtrækningsproblemer og slim i halsen
27. august 2011
Alder:
1 mdr.
Vejrtrækningsproblemer og slim i halsen
Kære Helen.
Vi har netop haft en meget ubehagelig oplevelse med vores lille søn på 6 uger. Han havde ligget og sovet i sin barnvogn i ca tre timer. Vi så at han var ved at vågne, lå og vendte sig lidt og pressede som om han lavede lidt i bleen, så vi lod ham ligge lidt. Pludselig stirrede han bare ligeud uden at"se".. Vi talte om at han måske stadig sov med åbne øjne, det har jeg hørt at spædbørn kan... Men så blev han lilla i ansigtet og da jeg to ham op begyndte han at kæmpe og kunne ikke få vejret.
Vi lagde ham på maven på armen og slop ham på ryggen. Efter et par minutter (det føltes som meget længe!!) begyndte han heldigvis at skrige.. Da vi var på en restaurant var der nogen som havde ringet efter ambulancen og vi blev kørt på hospitalet.. En lang forhistorie - men jeg synes den hører med! De mener at han er blevet forkølet (jeg har været det et par dage) og derfor har tilstoppet næse. Vi blev sendt hjem med en besked om at holde øje med om det blev værre og med evt. feber. De sagde at han selv ville kunne hoste slimen op, men dette har han altså meget svært ved.
Men han har fortsat problemer med at trække vejret en gang i mellem, jeg har dryppet lidt med saltvanddråber og brugt et næsesug, men det er som om slimen sidder mere i halsen... Jeg har også prøvet med lun kamillete.. Men har du et godt råd til at afhjælpe ham lidt med slimen i halsen?
Hilsen