Brev:
Powernapper dagen igennem
9. august 2011
Alder:
2 mdr.
Powernapper dagen igennem
Hej Helen
Håber dette går som et spørgsmål, da jeg mener tingene hænger sammen og derfor vil være svære at adskille for at få sammenhængen.
Jeg har en "lille" søn (5800 gr. 59 cm.) Som har et meget trættende sove og spise mønster. Han får 10 flasker dagligt da jeg ingen mælk selv har. (Halv Nan 1 og halv Grøn allomin) Jeg laver altid 130 ml. af gangen, men han spiser sjældent mere end godt 100 ml. Han er derefter vågen i 2-3 timer og når han endelig falder til ro sover han ofte ikke mere end 20-30 min. Om jeg ligger ham i liften, barnevognen, hans seng, eller vores seng gør ingen forskel. Når han vågner prøver jeg med det samme at trøste ham i håb om at få ham til at falde i søvn igen, men det lykkedes sjældent.
Om natten kører han samme spise mønster vågner hver 2-3 time får en flaske men er gudskelov nem at få til at sove igen. Jeg går aldrig længerer væk hjemmefra med barnevognen end jeg kan nå hjem på de 20-30 min. da han vågner selvom vognen stadig ruller, det gør sjældent en forskel. Sutten har jeg nogen gange held med når han skal sove første gang, men når han vågner vil han som ofte ikke tage den igen.
Jeg ligger ham når han har gabt 3 gange eller er ved at falde hen i mine arme og der ingen tvivl er om at han er træt. Sætter musikbamsen igang og sidder oftets og nusser ham på panden indtil han flader hen. (Dette virker om natten) Skifter ham ofte for at sikre det ikke er det der irriterer ham og han får Mylikon dråber om dagen det hjælper ham om aftenen så er han knap så ked af det. Vasker og stereliserer flaskerne så jeg er sikker på de er som de skal være og koger vandet samt måler altting meget nøje af.
"Opskriften" er meget simpel i mit hoved:
Mere søvn = mere appetit = længerer søvn = en gladere dreng :O)
Håber du har et løsningsforslag da han som oftets ikke får sovet mere end 2 timer på en hel dag og det betyder en dreng der bliver mere og mere ked og træt som dagen går.
Med venlig hilsen
En meget træt mor og dreng