Powernapper dagen igennem

9. august 2011

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Powernapper dagen igennem

Hej Helen

Håber dette går som et spørgsmål, da jeg mener tingene hænger sammen og derfor vil være svære at adskille for at få sammenhængen.

Jeg har en "lille" søn (5800 gr. 59 cm.) Som har et meget trættende sove og spise mønster. Han får 10 flasker dagligt da jeg ingen mælk selv har. (Halv Nan 1 og halv Grøn allomin) Jeg laver altid 130 ml. af gangen, men han spiser sjældent mere end godt 100 ml. Han er derefter vågen i 2-3 timer og når han endelig falder til ro sover han ofte ikke mere end 20-30 min. Om jeg ligger ham i liften, barnevognen, hans seng, eller vores seng gør ingen forskel. Når han vågner prøver jeg med det samme at trøste ham i håb om at få ham til at falde i søvn igen, men det lykkedes sjældent.

Om natten kører han samme spise mønster vågner hver 2-3 time får en flaske men er gudskelov nem at få til at sove igen. Jeg går aldrig længerer væk hjemmefra med barnevognen end jeg kan nå hjem på de 20-30 min. da han vågner selvom vognen stadig ruller, det gør ...

Annonce

... sjældent en forskel. Sutten har jeg nogen gange held med når han skal sove første gang, men når han vågner vil han som ofte ikke tage den igen.

Jeg ligger ham når han har gabt 3 gange eller er ved at falde hen i mine arme og der ingen tvivl er om at han er træt. Sætter musikbamsen igang og sidder oftets og nusser ham på panden indtil han flader hen. (Dette virker om natten) Skifter ham ofte for at sikre det ikke er det der irriterer ham og han får Mylikon dråber om dagen det hjælper ham om aftenen så er han knap så ked af det. Vasker og stereliserer flaskerne så jeg er sikker på de er som de skal være og koger vandet samt måler altting meget nøje af.
"Opskriften" er meget simpel i mit hoved:
Mere søvn = mere appetit = længerer søvn = en gladere dreng :O)

Håber du har et løsningsforslag da han som oftets ikke får sovet mere end 2 timer på en hel dag og det betyder en dreng der bliver mere og mere ked og træt som dagen går.

Med venlig hilsen
En meget træt mor og dreng

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder