Falder meget

15. juni 2011

Kategori:
Alder:
3 år

Falder meget

Hej Helen

Endnu en lille bekymring vedrørende min datter, der netop er fyldt 3 år for 14 dage siden:

Pædagogerne i hendes børnehave beskriver hende nu som "gummiben", da hun falder usædvanligt meget hele tiden og derfor konstant har rigtig mange blå mærker på arme og ben. Der går faktisk ikke en dag uden hun har plaster på knæ og albuer pga. fald i børnehaven

Vi har tidligere fået at vide, at hun er lidt hypermobil, og at hun har smalle fødder. Derfor er vi påpasselige med at købe det rigtige fodtøj til hende, som er smalt og sidder godt på hendes fod. Jeg er dog ikke altid sikker på, hvor godt ekspedienterne i de forskellige butikker rådgiver, for jeg har været ude for at de i den ...

Annonce

... ene butik siger noget, og i den anden butik siger noget andet.

Hun gik først, da hun var 15 måneder, og har egentlig altid været meget blød - også at røre ved - altså uden særlig meget hårdhed og "muskelmasse". Hun bevæger sig rigtig meget generelt - løber, hopper, cykler og danser stort set konstant. Vi går til svømning med hende og begynder til dans og gymnastik til efteråret. Det er helt klart ikke hendes balance, der er noget i vejen med, for hun går fint på line og kan holde balancen på løbecykel uden hjælp og uden at støtte med fødderne på jorden.

Mit spørgsmål er nu: Hvad kan der være galt med hende? Har du et forslag?

Tusinde tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Claras mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor