Brev:
Falder meget
15. juni 2011
Alder:
3 år
Falder meget
Hej Helen
Endnu en lille bekymring vedrørende min datter, der netop er fyldt 3 år for 14 dage siden:
Pædagogerne i hendes børnehave beskriver hende nu som "gummiben", da hun falder usædvanligt meget hele tiden og derfor konstant har rigtig mange blå mærker på arme og ben. Der går faktisk ikke en dag uden hun har plaster på knæ og albuer pga. fald i børnehaven
Vi har tidligere fået at vide, at hun er lidt hypermobil, og at hun har smalle fødder. Derfor er vi påpasselige med at købe det rigtige fodtøj til hende, som er smalt og sidder godt på hendes fod. Jeg er dog ikke altid sikker på, hvor godt ekspedienterne i de forskellige butikker rådgiver, for jeg har været ude for at de i den ene butik siger noget, og i den anden butik siger noget andet.
Hun gik først, da hun var 15 måneder, og har egentlig altid været meget blød - også at røre ved - altså uden særlig meget hårdhed og "muskelmasse". Hun bevæger sig rigtig meget generelt - løber, hopper, cykler og danser stort set konstant. Vi går til svømning med hende og begynder til dans og gymnastik til efteråret. Det er helt klart ikke hendes balance, der er noget i vejen med, for hun går fint på line og kan holde balancen på løbecykel uden hjælp og uden at støtte med fødderne på jorden.
Mit spørgsmål er nu: Hvad kan der være galt med hende? Har du et forslag?
Tusinde tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Claras mor