Brev:
Tynd mave - 13 mdr.
7. juni 2011
Alder:
13 mdr.
Tynd mave - 13 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver om Samuel på 13 måneder.
Han er glad, aktiv, stort set alt spisende og i store mængder, da han aldrig sidder stille.
De sidste par uger har han gentagne gange haft løs/tynd mave. Det er meget syrligt og gør hans numse helt rå og følsom. Det har vi styr på nu med vand og zinkcreme i store mængder, men mave problemet opstår stadig.
Han har hverken feber, er træt, anderledes eller pylret, men storker rundt som han plejer. Jeg har talt meget med vuggestuen, da de ringede efter os ofte (som de jo skal med dårlig mave), men der var intet natten over. Han fylder kun en ble 2-3 gange om dagen og det er jo ikke diare. Han får nu lov at komme ind, så længe han ikke udviser andre sygdomstegn.
Jeg har bestilt tid hos lægen for at tjekke for bakterier.
Han har lidt børneeksem og en konstant løbende næse, men har ikke udvist tegn på allergi. Han started i vuggestuen for 4 måneder siden, næsen har løbet siden jul.
Han får ikke for meget frugt, elsker bananer og mørkt brød, får surmælksprodukter for at stabilisere maven og stadigvæk har han denne slimede afføring.
Han er ved at få 3 tænder og savler - kan det gøre noget? Eller kan det være allergi og i så fald hvilken?
På forhånd tak
Louise