Mælkesyrebakterier

31. maj 2011

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Mælkesyrebakterier

Kære Helen

Jeg har en datter på snart fire uger (født 6. maj). Lige siden hun kom ud af maven, har hun haft nogle voldsomme skrigeture, hvilket jo kan være meget normalt, fordi systemet skal i gang. Det kommer som oftest en halv til en hel time efter amning (ammer ca. hver fjerde time), hvor hun skriger i vilden sky, kramper sammen, bliver lille-rød i hovedet og maven er hel hård.

Derudover har hun afføring i hver en ble (altså rigtig mange i løbet af et døgn) og prutter og sover ofte uroligt. Jeg ved godt, det sikkert går over med tiden, men eftersom vi har en større pige, der også kræver lidt, valgte vi i onsdags at starte til noget zoneterapi for at se, om det kunne hjælpe.

I går efter 3 gange uden fremgang fik jeg gjort opmærksom på, at jeg fik antibiotika under fødslen, og straks var ...

Annonce

... zoneterapeuten overbevist om, at det er derfor, at min datter har disse skrigeture - at tarmsystemet simpelthen er i ubalance. Hun sendte mig derfor hjem og sagde, jeg skulle give min datter og selv tage mælesyrebakterier for at skabe balance. Til at starte med var jeg lettet men blev senere lidt skeptisk, for jeg har egentlig ikke lyst til at give hende noget i så ung en alder, og systemet burde vel kunne regulere sig selv igen?

Hvad er din holdning/erfaring? Kan det stadig være tarmsystemet, der er i ubalance pga. antibiotikaen, og råder du i sådanne sammenhænge folk til at give de små mælesyrebakterier (dem jeg har er Probiotic Panda)? Eller handler det om at vente med tålmodighed, holde ud og satse på at maven/tarmene snart får det bedre og vores datter får lidt ro?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi