Brev:
Mælkesyrebakterier
31. maj 2011
Alder:
0 mdr.
Mælkesyrebakterier
Kære Helen
Jeg har en datter på snart fire uger (født 6. maj). Lige siden hun kom ud af maven, har hun haft nogle voldsomme skrigeture, hvilket jo kan være meget normalt, fordi systemet skal i gang. Det kommer som oftest en halv til en hel time efter amning (ammer ca. hver fjerde time), hvor hun skriger i vilden sky, kramper sammen, bliver lille-rød i hovedet og maven er hel hård.
Derudover har hun afføring i hver en ble (altså rigtig mange i løbet af et døgn) og prutter og sover ofte uroligt. Jeg ved godt, det sikkert går over med tiden, men eftersom vi har en større pige, der også kræver lidt, valgte vi i onsdags at starte til noget zoneterapi for at se, om det kunne hjælpe.
I går efter 3 gange uden fremgang fik jeg gjort opmærksom på, at jeg fik antibiotika under fødslen, og straks var zoneterapeuten overbevist om, at det er derfor, at min datter har disse skrigeture - at tarmsystemet simpelthen er i ubalance. Hun sendte mig derfor hjem og sagde, jeg skulle give min datter og selv tage mælesyrebakterier for at skabe balance. Til at starte med var jeg lettet men blev senere lidt skeptisk, for jeg har egentlig ikke lyst til at give hende noget i så ung en alder, og systemet burde vel kunne regulere sig selv igen?
Hvad er din holdning/erfaring? Kan det stadig være tarmsystemet, der er i ubalance pga. antibiotikaen, og råder du i sådanne sammenhænge folk til at give de små mælesyrebakterier (dem jeg har er Probiotic Panda)? Eller handler det om at vente med tålmodighed, holde ud og satse på at maven/tarmene snart får det bedre og vores datter får lidt ro?
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Anne