Brev:
Skoldkopper - 10 mdr.
17. april 2011
Alder:
10 mdr.
Skoldkopper - 10 mdr.
Hej Helen,
Tak for dine tidligere svar, vi har fået gode inputs fra dig.
Vores storebror på 4 år har lige haft skoldkopper. De første prikker kom den 4. april og varede en uges tid.
Nu antager vi så at lillebror på 10 måneder er blevet smittet og går og venter på at han får prikker. Som jeg har forstået det er der en inkubationstid på 10 – 20 dage, og barnet smitter fra 3 dage før prikkene kommer indtil der er kommet skorper på.
Vi er inviteret til påskefrokost hos min bror den 23. april. Han har en søn som kun er 7 uger gammel.
Hvad gør vi mht. lillebror? Er det bedst hvis en af os bliver hjemme og passer ham, så der ikke er risiko for at han smitter den lille fætter?
Hilsner
Mor