Ulykkelig baby

17. april 2011

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Ulykkelig baby

Hej Helen

Min datter Marie på godt 6 mdr. kan ikke sove!

Hun begynde for ca. 5 uger siden at vågne efter blot 20-30 min. søvn i barnevognen. Hun vågner skrigende og er dybt ulykkelig. Har sjældent held med at få hende til at falde i søvn igen. Hun er efterfølgende træt og pylret til hun efter 1½ time bliver puttet igen. Nætterne har været ok men har vågnet mange gange, men igen skrigen.

Efter en uge fik hun konstateret mellemøresbetændelse og efter 7 dage på penicillin og panodil, følte jeg at vi var på rette spor. Men nej. De sidste 3 uger er hun for hver dag blevet mere ulykkelig, hun skriger sig selv i søvn mens hun bliver kørt i barnevognen(hun er træt), om aftenen er det blevet rigtig slemt, hun skriger i ca. 1 time før hun dratter om af udmattelse og så vågner hun efter ca. 20 min og så gentager det sig, hun skriger i alt fra 1 til 2 timer hvor efter hun falder i søvn i en ...

Annonce

... arm.

Jeg har fået tjekket ører, mave osv ved egen læge, ørelæge, og haft hende på børneafdelingen hvor en børnelæge undersøgte hende. Alle siger at hun er en fin lille pige som spiser fint og derfor ikke fejler noget. De sidste 3 nætter er hun først faldet til ro omkring kl 4, hvor hun efterfølgende sover 3 timer. Alt er ved at falde sammen hos os, da hun skriger så højt og længe at vores 2 andre børn vækkes,(4 og 2 år).

Har du forslag til hvad det kan være og evt. hvad jeg skal stille op om natten for at berolige hende, da hun er så ulykkelig at hun slet ikke kan finde ud af at blive ammet.

Ønsker ikke længere at fodre mit barn med panodil, blot fordi de (læs: lægerne) ikke ved hvad de skal stille op med hendes til tider vildt frustrerede mor, som insisterer på at der altså er noget galt.!

Håber du kan finde hoved og hale i forløbet.

Med venlig hilsen
Maries frustrerede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to