Brev:
Ulykkelig baby
17. april 2011
Alder:
6 mdr.
Ulykkelig baby
Hej Helen
Min datter Marie på godt 6 mdr. kan ikke sove!
Hun begynde for ca. 5 uger siden at vågne efter blot 20-30 min. søvn i barnevognen. Hun vågner skrigende og er dybt ulykkelig. Har sjældent held med at få hende til at falde i søvn igen. Hun er efterfølgende træt og pylret til hun efter 1½ time bliver puttet igen. Nætterne har været ok men har vågnet mange gange, men igen skrigen.
Efter en uge fik hun konstateret mellemøresbetændelse og efter 7 dage på penicillin og panodil, følte jeg at vi var på rette spor. Men nej. De sidste 3 uger er hun for hver dag blevet mere ulykkelig, hun skriger sig selv i søvn mens hun bliver kørt i barnevognen(hun er træt), om aftenen er det blevet rigtig slemt, hun skriger i ca. 1 time før hun dratter om af udmattelse og så vågner hun efter ca. 20 min og så gentager det sig, hun skriger i alt fra 1 til 2 timer hvor efter hun falder i søvn i en arm.
Jeg har fået tjekket ører, mave osv ved egen læge, ørelæge, og haft hende på børneafdelingen hvor en børnelæge undersøgte hende. Alle siger at hun er en fin lille pige som spiser fint og derfor ikke fejler noget. De sidste 3 nætter er hun først faldet til ro omkring kl 4, hvor hun efterfølgende sover 3 timer. Alt er ved at falde sammen hos os, da hun skriger så højt og længe at vores 2 andre børn vækkes,(4 og 2 år).
Har du forslag til hvad det kan være og evt. hvad jeg skal stille op om natten for at berolige hende, da hun er så ulykkelig at hun slet ikke kan finde ud af at blive ammet.
Ønsker ikke længere at fodre mit barn med panodil, blot fordi de (læs: lægerne) ikke ved hvad de skal stille op med hendes til tider vildt frustrerede mor, som insisterer på at der altså er noget galt.!
Håber du kan finde hoved og hale i forløbet.
Med venlig hilsen
Maries frustrerede mor