Ændret afføringsmønster

9. april 2011

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Ændret afføringsmønster

Hej Helen

Så har jeg mit første spørgsmål til dig...

Det drejer sig om min søn på 10 uger. Jeg ammer ham fuldt og så ofte og længe han ønsker. Han bliver altid ammet når han vågner fra en lur, nogen gange mellem to lure og så igen inden han puttes igen. Om natten ammer jeg ham ca. 3 gange.

Han har i den første måned af sit liv haft afføring efter hver amning. Dette ændrede sig så til at være 3-4 gange om dagen og med lidt større mængder... Nogen gange har han også sprunget en dag over. Afføringen har lugt, farve og konsistens som jeg har læst ...

Annonce

... det skal være hos brystbørn. Når han har skullet af med afføring har det altid kommet meget voldsomt ud, han virker dog aldrig til at have ondt i denne forbindelse.

Men det jeg skriver om drejer sig om de sidste 5 dage hvor han har haft mange afføringer, nogle dage op til 10 gange. Han virker dog glad og veltilpas det meste af tiden. Er det normalt at mønsteret kan ændre sig i denne retning? Det skal dog siges, at han i disse dage nogen gange virker meget urolig lige inden han skal af med afføringen.

Glæder mig til at læse dit svar.

Hilsen

Julie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.