Brev:
Ændret afføringsmønster
9. april 2011
Alder:
2 mdr.
Ændret afføringsmønster
Hej Helen
Så har jeg mit første spørgsmål til dig...
Det drejer sig om min søn på 10 uger. Jeg ammer ham fuldt og så ofte og længe han ønsker. Han bliver altid ammet når han vågner fra en lur, nogen gange mellem to lure og så igen inden han puttes igen. Om natten ammer jeg ham ca. 3 gange.
Han har i den første måned af sit liv haft afføring efter hver amning. Dette ændrede sig så til at være 3-4 gange om dagen og med lidt større mængder... Nogen gange har han også sprunget en dag over. Afføringen har lugt, farve og konsistens som jeg har læst det skal være hos brystbørn. Når han har skullet af med afføring har det altid kommet meget voldsomt ud, han virker dog aldrig til at have ondt i denne forbindelse.
Men det jeg skriver om drejer sig om de sidste 5 dage hvor han har haft mange afføringer, nogle dage op til 10 gange. Han virker dog glad og veltilpas det meste af tiden. Er det normalt at mønsteret kan ændre sig i denne retning? Det skal dog siges, at han i disse dage nogen gange virker meget urolig lige inden han skal af med afføringen.
Glæder mig til at læse dit svar.
Hilsen
Julie