Sygdom - mellemørebetændelse

4. april 2011

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Sygdom - mellemørebetændelse

Hej Helen.

Jeg har en dejlig datter på 6 måneder, som generelt er meget glad og sover rigtig godt om natten.

Desværre er vi så uheldige at hun for 14 dage siden fik mellemørebetændelse (MB), vi var ved vagtlægen og fik penicillin. Desværre er hun ikke rigtig blevet helt rask og bliver ved med at have feber, som ofte kom om natten, hvorefter det gik væk næste dag. Vi har nu været ved lægen som kunne se hun stadig har røde ører og derfor mente den første penicillinkur var for kort, derfor er vi nu startet på en ny.

Inden hun blev syg har hun i 3 uger sovet helt igennem om natten, fået en flaske kl 20 når hun bliver lagt og først vågnet igen kl 6-6.30 og fået havregrød efter hun er kommet op. Vi har et fint putteritual om aftenen, som gør at hun nemt falder i søvn uden problemer. Hun er oppe på tre faste måltider om ...

Annonce

... dagen (havregrød, rugbrød og grøntsagsmos/fuldkornsmos). MB har i midlertidig gjort at hun sover meget dårligere om natten, skal ofte have sutten en gang i timen og et par gange har flasken været det eneste der kan få hende til at falde til ro et par timer.

Mit spørgsmål lyder så på om det er en farlig "glidebane" at give hende flaske om natten? Jeg har været så glad for at hun sov igennem og er bange for at give hende en ny dårlig vane, på den anden side vil jeg gerne at både hende og jeg får søvn.

Derudover vil jeg høre om du har nogle erfaringer med zoneterapi i forhold til MB, har læst at nogen anbefaler det til at få immunforforsvaret op igen. Har også læst på nettet at nogle læger mener penicillin øger risikoen for at få MB, hvilket min læge afviste, ved du noget om det?

Ser frem til at høre fra dig.

Venligst A

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Søvn

Børn sover ikke som os voksne, og søvnen og måden barnet sover på, ændrer sig lidt hele tiden. I nogle periode vil børn naturligt sove dårligere end i andre perioder - det sker især, når barnet udvikler sig rigtig meget både motorisk og mentalt, ligesom børn der starter i daginstitution, er syge eller måske får en ny lillebror eller lillesøster, naturligt også sover dårligt i disse perioder.

Jeg bliver tit spurgt: "Hvad gør jeg galt?" eller "Hvordan skal jeg præcist gøre for at...

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre