Brev:
Sygdom - mellemørebetændelse
4. april 2011
Alder:
6 mdr.
Sygdom - mellemørebetændelse
Hej Helen.
Jeg har en dejlig datter på 6 måneder, som generelt er meget glad og sover rigtig godt om natten.
Desværre er vi så uheldige at hun for 14 dage siden fik mellemørebetændelse (MB), vi var ved vagtlægen og fik penicillin. Desværre er hun ikke rigtig blevet helt rask og bliver ved med at have feber, som ofte kom om natten, hvorefter det gik væk næste dag. Vi har nu været ved lægen som kunne se hun stadig har røde ører og derfor mente den første penicillinkur var for kort, derfor er vi nu startet på en ny.
Inden hun blev syg har hun i 3 uger sovet helt igennem om natten, fået en flaske kl 20 når hun bliver lagt og først vågnet igen kl 6-6.30 og fået havregrød efter hun er kommet op. Vi har et fint putteritual om aftenen, som gør at hun nemt falder i søvn uden problemer. Hun er oppe på tre faste måltider om dagen (havregrød, rugbrød og grøntsagsmos/fuldkornsmos). MB har i midlertidig gjort at hun sover meget dårligere om natten, skal ofte have sutten en gang i timen og et par gange har flasken været det eneste der kan få hende til at falde til ro et par timer.
Mit spørgsmål lyder så på om det er en farlig "glidebane" at give hende flaske om natten? Jeg har været så glad for at hun sov igennem og er bange for at give hende en ny dårlig vane, på den anden side vil jeg gerne at både hende og jeg får søvn.
Derudover vil jeg høre om du har nogle erfaringer med zoneterapi i forhold til MB, har læst at nogen anbefaler det til at få immunforforsvaret op igen. Har også læst på nettet at nogle læger mener penicillin øger risikoen for at få MB, hvilket min læge afviste, ved du noget om det?
Ser frem til at høre fra dig.
Venligst A