Opkast efter mælk og mad

22. marts 2011

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Opkast efter mælk og mad

Kære Helen

Mange tak for dit sidste svar - det gav god inspiration.
Jeg er i gang med at få overdraget en ny SHP pga. barsel, så derfor tyr jeg til dig igen igen.

Vi er nu oppe på at give vores dreng 5-6 måltider om dagen, for at dække hans mælkebehov når han nu har valgt flasken fra. Alt grød er lavet på MME, ligesom der er MME i grønsagsmos og han får det at drikke til måltider. Derudover får han neutral yogurt/A38 med frugt og smøreost og ostehapsere. Vi når ikke altid op på en ½ l, da han ikke altid spiser op.

Derudover er han nu begyndt at kaste op en ½ - en hel time efter et 'mælke-måltid'. Han lider af reflux og får nexium og har altid gylpet meget, men det her er opkast. Det er efterhånden dagligt og sker oftes sen eftermiddag. Vi kan ...

Annonce

... tydeligt høre og se på ham at maden løber op i munden på ham flere gange om dagen, men enten så gylper han det eller sluger det igen.

Samtidig har han de sidste par dage været meget selektiv med hvad han ville spise - mest yogurt med frugt/banan og ymerdrys uden sukker og har ikke spist særlig meget.
Han er dog glad og tilfreds, har ikke feber og virker ikke påvirket af det.
Han har ingen andre symptomer - lidt knopper på kinderne, som jeg tænker er hormonknopper.

Min mand er mælke-intolerans (og får også dagligt medicin mod reflux) og vi spekulere nu på om det kan være det.
Har du ellers nogle bud..??
Skal jeg prøve at skifte MME..??
Og er der noget jeg kan give ham, der suplere for den mælk han ikke får..??

På forhånd tak.
Venlig Hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder