Brev:
Opkast efter mælk og mad
22. marts 2011
Alder:
7 mdr.
Opkast efter mælk og mad
Kære Helen
Mange tak for dit sidste svar - det gav god inspiration.
Jeg er i gang med at få overdraget en ny SHP pga. barsel, så derfor tyr jeg til dig igen igen.
Vi er nu oppe på at give vores dreng 5-6 måltider om dagen, for at dække hans mælkebehov når han nu har valgt flasken fra. Alt grød er lavet på MME, ligesom der er MME i grønsagsmos og han får det at drikke til måltider. Derudover får han neutral yogurt/A38 med frugt og smøreost og ostehapsere. Vi når ikke altid op på en ½ l, da han ikke altid spiser op.
Derudover er han nu begyndt at kaste op en ½ - en hel time efter et 'mælke-måltid'. Han lider af reflux og får nexium og har altid gylpet meget, men det her er opkast. Det er efterhånden dagligt og sker oftes sen eftermiddag. Vi kan tydeligt høre og se på ham at maden løber op i munden på ham flere gange om dagen, men enten så gylper han det eller sluger det igen.
Samtidig har han de sidste par dage været meget selektiv med hvad han ville spise - mest yogurt med frugt/banan og ymerdrys uden sukker og har ikke spist særlig meget.
Han er dog glad og tilfreds, har ikke feber og virker ikke påvirket af det.
Han har ingen andre symptomer - lidt knopper på kinderne, som jeg tænker er hormonknopper.
Min mand er mælke-intolerans (og får også dagligt medicin mod reflux) og vi spekulere nu på om det kan være det.
Har du ellers nogle bud..??
Skal jeg prøve at skifte MME..??
Og er der noget jeg kan give ham, der suplere for den mælk han ikke får..??
På forhånd tak.
Venlig Hilsen
Rikke