Dagplejeskift - pest eller kolera

22. marts 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Dagplejeskift - pest eller kolera

Kære Helen

Da vores dreng blev 2 år blev hans dagplejemor ansat som vikar, og han kunne ikke passes dér længere. Vi har siden han blev født haft ham skrevet op til vuggestue/integreret institution, men kunne ikke få plads. I stedet blev vi tilbudt plads hos en anden dp som han kendte fra legestue, og som han var glad for. Vi vidste, at hendes mand røg, men valgte at takke ja alligevel, for at lade ham blive i samme legestue og hos en han kendte. Vi har været tilfredse, men..

De seneste måneder har de pga. en ret krævende lille pige, som passes samme sted ikke været ret meget udenfor (sikkert også pga vejret). Derudover har jeg erfaret, at også vores dp ryger, og vores dreng lugter af røg, når han kommer hjem. Endelig har han nu fået konstateret astmatisk bronkitis og mellemørebetændelse, som han nu er i behandling for. Han har tidligere stort set ikke været syg.

Vi kan fortsat ikke få plads i en integreret inst. ...

Annonce

... før (måske) til efteråret. Han bliver 3 til august. Det er ellers det vi foretrækker, da lillebror da ville kunne passes samme sted til den tid. Og så skulle han ikke skifte igen, når han skal starte i børnehave.

Vi er til gengæld blevet tilbudt en anden dp, som ikke ryger. Indtil hun har plads kan han være hos sin gamle dp, som han alligevel skulle være hos i nogle uger i forbindelse med påskeferie hos vores nuværende dp.

Jeg vil gerne flytte ham, og så vente på en institutionsplads i vores område, min mand synes det er for meget skiften, og vil hellere han bliver hvor han er nu. Det er altså lidt pest eller kolera. Skal han flyttes (igen) fra en han kan lide, men hvor hans helbred måske lider under det? (lægen anbefaler ud fra det helbredsmæssige, at han flyttes, men der er jo også andre hensyn at tage).

Så hvad er dine tanker om det? Hvor meget vil de mange skift påvirke ham? Hvordan bør vi prioritere?

Hilsen mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

28. januar 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

2.5 årig dreng skubber, slår og river i hår

Hej Helen, Vi har før draget god nytte af dine svar, så vi forsøger os igen....

Annonce

Viden om børn:

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder