Brev:
Dagplejeskift - pest eller kolera
22. marts 2011
Alder:
2 år, 7 mdr.
Dagplejeskift - pest eller kolera
Kære Helen
Da vores dreng blev 2 år blev hans dagplejemor ansat som vikar, og han kunne ikke passes dér længere. Vi har siden han blev født haft ham skrevet op til vuggestue/integreret institution, men kunne ikke få plads. I stedet blev vi tilbudt plads hos en anden dp som han kendte fra legestue, og som han var glad for. Vi vidste, at hendes mand røg, men valgte at takke ja alligevel, for at lade ham blive i samme legestue og hos en han kendte. Vi har været tilfredse, men..
De seneste måneder har de pga. en ret krævende lille pige, som passes samme sted ikke været ret meget udenfor (sikkert også pga vejret). Derudover har jeg erfaret, at også vores dp ryger, og vores dreng lugter af røg, når han kommer hjem. Endelig har han nu fået konstateret astmatisk bronkitis og mellemørebetændelse, som han nu er i behandling for. Han har tidligere stort set ikke været syg.
Vi kan fortsat ikke få plads i en integreret inst. før (måske) til efteråret. Han bliver 3 til august. Det er ellers det vi foretrækker, da lillebror da ville kunne passes samme sted til den tid. Og så skulle han ikke skifte igen, når han skal starte i børnehave.
Vi er til gengæld blevet tilbudt en anden dp, som ikke ryger. Indtil hun har plads kan han være hos sin gamle dp, som han alligevel skulle være hos i nogle uger i forbindelse med påskeferie hos vores nuværende dp.
Jeg vil gerne flytte ham, og så vente på en institutionsplads i vores område, min mand synes det er for meget skiften, og vil hellere han bliver hvor han er nu. Det er altså lidt pest eller kolera. Skal han flyttes (igen) fra en han kan lide, men hvor hans helbred måske lider under det? (lægen anbefaler ud fra det helbredsmæssige, at han flyttes, men der er jo også andre hensyn at tage).
Så hvad er dine tanker om det? Hvor meget vil de mange skift påvirke ham? Hvordan bør vi prioritere?
Hilsen mor