Brev:
Dræn i ørerne - hvad kan vi forvente?
21. marts 2011
Alder:
18 mdr.
Dræn i ørerne - hvad kan vi forvente?
Kære Helen
Vores yngste, Marie, har haft væske på begge ører i ca. et halvt år, og det er nu blevet besluttet at hun skal have indsat dræn.
Selve proceduren er jeg ikke så nervøs for - kan læse mig til at det som regel er hurtigt overstået - og med hhv. to læger og to sygeplejersker til stede under indgrebet, er hun jo i sikre hænder.
Mit spørgsmål går således mere i tiden efter indgrebet - hvad kan vi forvente af reaktion, både på kort og lang sigt? Her tænker jeg især på hvordan jeg lærer at give hende gode søvnvaner, der ikke nødvendigvis involverer panodil hver nat, som det er tilfældet i dag, når hun har MØB - hvad hun ofte har. Selv når hun er i behandling med penicillin, sætter hun sig op i søvne 5-6 gange pr. nat.
Så vi er trætte, og glæder os til dræn - og forhåbentlig noget bedre nattesøvn.
Ser frem til at høre fra dig.
Bedste hilsner
Ingrid og Maries mor