Brev:
Sover dårligt på grund af eksem
11. marts 2011
Alder:
4 mdr.
Sover dårligt på grund af eksem
Hej Helen
Så skriver jeg igen da der er nogle spørgsmål der trænger sig på. Jeg har været rigtig glad for dine tidligere råd:)
Vores lille dreng har nu været til hudlæge og har fået konstateret børneeksem. Han har det på hele brystkassen, ansigtet, arme og lidt på ben. Lægen mener også at han evt reagere lidt på bivirkninger fra mit medicin (asacol) som jeg får for kronisk tarmbetændelse, så vi venter på at komme på børneamp. til yderlig udredning... Om han evt også har nældefeber. Rigtig træls og jeg har grædt meget over det da jeg synes det er så uoverskueligt at han skal bøvle med det...
Jeg har også prøvet at stoppe amning men har bliver så ked at det når han får flasken så nu forsætter jeg amning indtil vi ved mere. Men vores problem herhjemme nu er at han har så svært ved at sove om natten. Han er meget urolig og klør sig rigtig meget og det ender med at han omkring kl 02 kommer over til mig og derefter får bryst hver anden time til kl 07. Det er som om at det er det eneste han kan falde til ro af....
Han bliver smurt med mild hormoncreme kl 17 ca grunden til jeg gør det der er fordi jeg synes han klør mere hvis det er lige inden senge tid. Og så bliver han smurt med a-derma exomega på kroppen og locobase repair i ansigtet om morgen. Jeg smører ham ofte midt nat med a-derma for at skabe lidt ro og det hjælper lidt. Han kommer i bad hver anden dag og i vandet kommer der noget rensegel fra a-derma. Huden er blevet pæn at se på og er ved at blive blød igen.
Jeg er også begyndt med risgrød og frugtmos som topping til frokost og så får han mos af kartofler om aften regnede med at det evt kunne mætte lidt mere til nat så han måske sov bedre men det hjælper ikke rigtig. Jeg laver alt fra bunden. Og han elsker det... Han er især vild med meget kold vand og kan blive rigtig sur hvis han tror han skal have vand og så får en ske med grød:) Men hvad kan vi evt gøre for at lette hans kløe om natten, så han får lidt mere ro, synes det er så hårdt at se ham sådan og ville gøre alt for at hjælpe ham.
Grunden til at jeg giver ham svesker (ca en tsk) er at han er begyndt at presse mere og afføringen er blevet mere fast.
Jeg fryser små portioner af sveske mos og pærer mos kan man ikke godt gøre det?
Hilsen