Sover dårligt på grund af eksem

11. marts 2011

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Sover dårligt på grund af eksem

Hej Helen

Så skriver jeg igen da der er nogle spørgsmål der trænger sig på. Jeg har været rigtig glad for dine tidligere råd:)

Vores lille dreng har nu været til hudlæge og har fået konstateret børneeksem. Han har det på hele brystkassen, ansigtet, arme og lidt på ben. Lægen mener også at han evt reagere lidt på bivirkninger fra mit medicin (asacol) som jeg får for kronisk tarmbetændelse, så vi venter på at komme på børneamp. til yderlig udredning... Om han evt også har nældefeber. Rigtig træls og jeg har grædt meget over det da jeg synes det er så uoverskueligt at han skal bøvle med det...

Jeg har også prøvet at stoppe amning men har bliver så ked at det når han får flasken så nu forsætter jeg amning indtil vi ved mere. Men vores problem herhjemme nu er at han har så svært ved at sove om natten. Han er meget urolig og klør sig rigtig meget og det ender med at han omkring kl 02 kommer over til mig og derefter får bryst hver anden time til kl 07. Det er som om at det er det eneste han kan falde til ro af....

Han bliver smurt med mild hormoncreme kl 17 ca grunden til jeg gør det der er fordi jeg synes ...

Annonce

... han klør mere hvis det er lige inden senge tid. Og så bliver han smurt med a-derma exomega på kroppen og locobase repair i ansigtet om morgen. Jeg smører ham ofte midt nat med a-derma for at skabe lidt ro og det hjælper lidt. Han kommer i bad hver anden dag og i vandet kommer der noget rensegel fra a-derma. Huden er blevet pæn at se på og er ved at blive blød igen.

Jeg er også begyndt med risgrød og frugtmos som topping til frokost og så får han mos af kartofler om aften regnede med at det evt kunne mætte lidt mere til nat så han måske sov bedre men det hjælper ikke rigtig. Jeg laver alt fra bunden. Og han elsker det... Han er især vild med meget kold vand og kan blive rigtig sur hvis han tror han skal have vand og så får en ske med grød:) Men hvad kan vi evt gøre for at lette hans kløe om natten, så han får lidt mere ro, synes det er så hårdt at se ham sådan og ville gøre alt for at hjælpe ham.

Grunden til at jeg giver ham svesker (ca en tsk) er at han er begyndt at presse mere og afføringen er blevet mere fast.

Jeg fryser små portioner af sveske mos og pærer mos kan man ikke godt gøre det?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder