Hovedpine hos 4-årig?

23. februar 2011

Kategori:
Alder:
4 år

Hovedpine hos 4-årig?

Kære Helen

Så hersker der flyttekaos i vores lille familie! Vi har prøvet at gøre det så smertefrit for børnene som muligt, men vi kan godt mærke at i hvert fald den store på 4 år mærker det.

Det er svært at håndtere at folk kommer forbi og siger farvel, at sige farvel til børnehaven osv. Jeg tænker, at det er lidt ligesom når man trækker afskeden om morgenen i børnehaven! Vi vil jo alle gerne have det hurtigt overstået.... Men bedsteforældrene har været her og taget begge børn med, så de ikke skal igennem pakning og udpakning det nye sted. De sidste to dage inden har den store klaget over hovedpine, været meget træt og grædt en del. Så meget at han virker helt ulykkelig og ryster over hele kroppen. Han sagde at han bare gerne ville afsted, og det kan man jo ikke fortænke ham i. Vi andre synes jo også det er trættende.

Mit spørgsmål er så om et barn på 4 ...

Annonce

... egentlig kan have hovedpine? "Mit hoved driller" siger han og tager sig til hovedet. Hans appetit var heller ikke den store (ikke engang sodavand eller kage!). Vi har aldrig hørt ham klage over specifikke smerter. Selvfølgelig har han haft ondt når han er syg, men så er det jo en generel utilpashed. Heller ikke ondt i maven. Dog har han nogengange, når han ikke vil i seng, klaget over at han har det dårligt. Det bliver dog hurtigt "afsløret" når han siger at han har "kastet op i sengen hele tiden" ;o)

Så kan hans hovedpine være noget mentalt eller bør vi få ham undersøgt? Vi har migræne i familien, så jeg frygter jo også lidt, at det kan være begyndelsen til dette. Det skal lige siges, at vi har fået meldinger fra bedsteforældrene om, at der ikke har været noget med ham, og at han virker glad og i godt humør. Men lidt bekymrede er vi jo.

Hilsen Flyttemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)