Brev:
Hovedpine hos 4-årig?
23. februar 2011
Alder:
4 år
Hovedpine hos 4-årig?
Kære Helen
Så hersker der flyttekaos i vores lille familie! Vi har prøvet at gøre det så smertefrit for børnene som muligt, men vi kan godt mærke at i hvert fald den store på 4 år mærker det.
Det er svært at håndtere at folk kommer forbi og siger farvel, at sige farvel til børnehaven osv. Jeg tænker, at det er lidt ligesom når man trækker afskeden om morgenen i børnehaven! Vi vil jo alle gerne have det hurtigt overstået.... Men bedsteforældrene har været her og taget begge børn med, så de ikke skal igennem pakning og udpakning det nye sted. De sidste to dage inden har den store klaget over hovedpine, været meget træt og grædt en del. Så meget at han virker helt ulykkelig og ryster over hele kroppen. Han sagde at han bare gerne ville afsted, og det kan man jo ikke fortænke ham i. Vi andre synes jo også det er trættende.
Mit spørgsmål er så om et barn på 4 egentlig kan have hovedpine? "Mit hoved driller" siger han og tager sig til hovedet. Hans appetit var heller ikke den store (ikke engang sodavand eller kage!). Vi har aldrig hørt ham klage over specifikke smerter. Selvfølgelig har han haft ondt når han er syg, men så er det jo en generel utilpashed. Heller ikke ondt i maven. Dog har han nogengange, når han ikke vil i seng, klaget over at han har det dårligt. Det bliver dog hurtigt "afsløret" når han siger at han har "kastet op i sengen hele tiden" ;o)
Så kan hans hovedpine være noget mentalt eller bør vi få ham undersøgt? Vi har migræne i familien, så jeg frygter jo også lidt, at det kan være begyndelsen til dette. Det skal lige siges, at vi har fået meldinger fra bedsteforældrene om, at der ikke har været noget med ham, og at han virker glad og i godt humør. Men lidt bekymrede er vi jo.
Hilsen Flyttemor