Vinterhud

5. februar 2011

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Vinterhud

Hej Helen

Da min søn blev født, havde han intet fosterfedt på sig og han havde derfor tørre hænder og fødder, hvilket jo er meget normalt.

Ret hurtigt efter fødslen begyndte han at få, hvad lægen kalder vinterhud på kinder og i panden. Det blev hurtigt meget slemt og nogle dage bliver det til skorper. Jeg klipper hans negle ca. to gange i ugen, men selvom hans negle ikke er lange/skarpe, skal der ingenting til, før der går hul på huden og det bløder. Vi ved selv, hvor meget det kan klø at have tør hud, så jeg synes, det er rigtig synd for ham og vil jo gerne have den dejlige bløde babyhud tilbage.

Efter lægens anbefaling har vi prøvet at bruge Locobase Repair og derudover har vi prøvet Derma babycreme, Änglamark baby fed creme og Danatekt lotion, intet har ...

Annonce

... virket. Det eneste, der har virket, er en hormoncreme vi fik til ham fra lægen, men da det jo er en hormoncreme, brugte vi den kun i tre dage og derefter kom det igen.

Der findes jo et hav af cremer og jeg er også blevet gjort bekendt med Marselisborg cremen, men jeg tænker, at den tilsvarer Locobase Repair – eller hvad? Der er gået rigtig lang tid med det nu og lægen sagde, at det ville blive bedre, når det begyndte at blive varmere i vejret. Det har bare desværre ikke ændret sig overhovedet. Derfor vil jeg høre, om du har et forslag til, hvad vi kan gøre?

Jeg begynder også at blive nervøs for, om han får ar eller ”månelandskab” i ansigtet pga. denne lange periode med vinterhud? Er han mere udsat, fordi han ikke havde noget fosterfedt ved fødslen?

På forhånd tak!
Teresa

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig