Brev:
Vinterhud
5. februar 2011
Alder:
3 mdr.
Vinterhud
Hej Helen
Da min søn blev født, havde han intet fosterfedt på sig og han havde derfor tørre hænder og fødder, hvilket jo er meget normalt.
Ret hurtigt efter fødslen begyndte han at få, hvad lægen kalder vinterhud på kinder og i panden. Det blev hurtigt meget slemt og nogle dage bliver det til skorper. Jeg klipper hans negle ca. to gange i ugen, men selvom hans negle ikke er lange/skarpe, skal der ingenting til, før der går hul på huden og det bløder. Vi ved selv, hvor meget det kan klø at have tør hud, så jeg synes, det er rigtig synd for ham og vil jo gerne have den dejlige bløde babyhud tilbage.
Efter lægens anbefaling har vi prøvet at bruge Locobase Repair og derudover har vi prøvet Derma babycreme, Änglamark baby fed creme og Danatekt lotion, intet har virket. Det eneste, der har virket, er en hormoncreme vi fik til ham fra lægen, men da det jo er en hormoncreme, brugte vi den kun i tre dage og derefter kom det igen.
Der findes jo et hav af cremer og jeg er også blevet gjort bekendt med Marselisborg cremen, men jeg tænker, at den tilsvarer Locobase Repair – eller hvad? Der er gået rigtig lang tid med det nu og lægen sagde, at det ville blive bedre, når det begyndte at blive varmere i vejret. Det har bare desværre ikke ændret sig overhovedet. Derfor vil jeg høre, om du har et forslag til, hvad vi kan gøre?
Jeg begynder også at blive nervøs for, om han får ar eller ”månelandskab” i ansigtet pga. denne lange periode med vinterhud? Er han mere udsat, fordi han ikke havde noget fosterfedt ved fødslen?
På forhånd tak!
Teresa