Brev:
Astmatisk bronkitis
18. januar 2011
Alder:
14 mdr.
Astmatisk bronkitis
Hej Helen
Jeg håber du kan hjælpe mig med følgende. Jeg har et par spørgsmål vedrørende astmatisk bronkitis.
Vores søn har været forkølet og hostet siden først i november hvor han startede i vuggestue. I perioder har han næsten ikke hostet, og ikke haft rindende næse, hvorefter det så er blusset op igen med begge dele.
Han har ikke hvæsende eller pibende lyd når han trækker vejret. Når det er slemt hoster han jævnligt i løbet af dagen, kortvarigt, som man gør hvis der er noget der generer, om natten hoster han generelt mindre, men kan få hosteanfald, hvor han hoster et par minutter, bliver rød i hovedet og anstrengt. Det virker ikke til, at han har ondt når han hoster, men irriterede luftveje. Han virker frisk i løbet af dagen og fuld af energi.
Vi har været ved lægen med det 3 gange de forgangene måneder, hvor der ikke har været noget at høre på bronchierne og lungerne.
Idag tog jeg ham igen til lægen, for vi tænkte, at nu måtte vi altså vide noget mere. Lægen nævnte nu astmatisk bronkitis, og at vi kunne give ham Bricanyl før sengetid i en uges tid, for at se om det ville have nogen effekt.
Jeg har efterfølgende søgt på nettet omkring bricanyl, og får det indtryk, at det måske er lidt "skrappe sager"?
Hvis han har asmatisk bronkitis, er det så nødvendigt med behandling for at han bliver rask, og kan det give astma ikke at behandle astmatisk bronkitis?
Med andre ord; hvad vil du anbefale, at vi gør?
Med venlig hilsen
Pia