Astmatisk bronkitis

18. januar 2011

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Astmatisk bronkitis

Hej Helen

Jeg håber du kan hjælpe mig med følgende. Jeg har et par spørgsmål vedrørende astmatisk bronkitis.

Vores søn har været forkølet og hostet siden først i november hvor han startede i vuggestue. I perioder har han næsten ikke hostet, og ikke haft rindende næse, hvorefter det så er blusset op igen med begge dele.

Han har ikke hvæsende eller pibende lyd når han trækker vejret. Når det er slemt hoster han jævnligt i løbet af dagen, kortvarigt, som man gør hvis der er noget der generer, om natten hoster han generelt mindre, men kan få hosteanfald, hvor han hoster et par minutter, bliver rød i hovedet og anstrengt. Det virker ikke til, at han har ondt når han hoster, men irriterede luftveje. Han virker frisk i løbet ...

Annonce

... af dagen og fuld af energi.

Vi har været ved lægen med det 3 gange de forgangene måneder, hvor der ikke har været noget at høre på bronchierne og lungerne.

Idag tog jeg ham igen til lægen, for vi tænkte, at nu måtte vi altså vide noget mere. Lægen nævnte nu astmatisk bronkitis, og at vi kunne give ham Bricanyl før sengetid i en uges tid, for at se om det ville have nogen effekt.
Jeg har efterfølgende søgt på nettet omkring bricanyl, og får det indtryk, at det måske er lidt "skrappe sager"?

Hvis han har asmatisk bronkitis, er det så nødvendigt med behandling for at han bliver rask, og kan det give astma ikke at behandle astmatisk bronkitis?

Med andre ord; hvad vil du anbefale, at vi gør?

Med venlig hilsen
Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder