Afføring mange gange om dagen.. nu i 12 dage

3. januar 2011

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Afføring mange gange om dagen.. nu i 12 dage

Hej Helen

Nu er vi ved at være ret frustrerede herhjemme.

Vores søn begyndte d.23 december at skide mere end normalt. Han får MME og har skidt hver 3 dag ca. d.22 og 23 var det så 2 gange om dagen, og d.25 om morgenen havde han også skidt om natten.

Han har nu i mange dage skidt mindst 5 gange om dagen (nogen dage over 10 gange...) Og det er rigtig synd. Det er også om natten hvilket vi aldrig har oplevet før.

Konsistensen er varierende. Men mest slimet, gult og vandet (nogen gange gråligt) og grynet. (før var det mørkegrønt pga. MME)

Han er meget aktiv i sine vågne timer, men er mere pylret og utilfreds og bruger meget tid på at trykke, og det ser ud til at han indimellem har mave smerter. Han har ikke feber eller er sløv.

Han drikker heller ikke ...

Annonce

... ligeså meget mælk som før, vrider sig væk og skriger indimellem når vi vil give ham hans MME. Andre gange drikker han helt op (200 ml.) Mest om natten er han til at få noget i.

Vi er lige gået tilbage til NAN 1 - den allergivenlige. Da vi var lidt bange for om det var en reaktion på at vi er rykket op på NAN 2 da han blev 4 mdr.

Jeg tror ikke det er pga af at vi har givet ham mos, da han ikke havde fået mos dagene op til det startede.

Men hjælp... lægen er ikke nervøs så længe han tisser og er "glad". Men vi kan godt mærke at han ikke er sig selv – og det er frustrerende at han slet ikke kan holde noget i sig. Og 12 dage – så kan det jo ikke være noget der bare skal "ud af systemet".

;-(

Vi ser frem til svaret.

Venlig hilsen
Anne-Marie og Bastian.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger