Brev:
Skriger sig selv i søvn
3. januar 2011
Alder:
3 mdr.
Skriger sig selv i søvn
Hej Helen.
Jeg har nu været med på sidelinjen siden min lille søn Adam blev født d. 10/10 -2010. Jeg havde hørt godt om hjemmesiden, og jeg kan da også kun være enig i at den er meget brugbar :)
Nu er der så også opstået et problem i vores lille hjem. Det skal lige siges at vi har haft en ret hård start, da det viste sig at Adam blev født med en meget, meget stram halsmuskel. Fra han var 2 døgn til ca. 6-7 uger skreg han stort set uafbrudt. Han går nu til kiropraktor og fysioterapeut, hvilket har hjulpet rigtig meget.
Om det er dèt der spiller ind ved jeg ikke, men sidst på eftermiddagen, når han trænger til en lille power nap, og om aftenen når han skal i seng skriger han sig selv i søvn, og det har han altid gjort. Om formiddagen, og først på eftermiddagen er der ingen problemer, han får en flaske udmalket modermælk, bliver puttet i liften og kommer ud og sove. Han falder i søvn efter få minutter og sover gerne et par timer.
Sen eftermiddag og aftenputningen går stik modsat. Når han begynder at blive træt får han en flaske modermælk eller mme, men han skriger som regel inden han får flasken, imens han spiser, når han skal bøvse og når han er færdig. Vi kan ikke ligge ham i liften, så skriger han indtil han er helt rød i hovedet.
Vi har prøvet mange forskellige ting: Vi giver ham en stofble, som han altid ligger med i hånden, den har han altid når han skal sove. Han har hans sut, som han også gerne vil have når han skal sove. Han bliver pakket godt ind i dynen, vi ligger hånden ovenpå dynen så han føler nærhed/trykhed, men den sparker han af i "hidsighed". Nu skiftes vi til at gå rundt med han på armen indtil han næsten falder i søvn, dette tager op til 2 timer før han overgiver sig. så kan vi ligge ham i liften med en hånd ovenpå dynen og han falder i søvn og sover 3-4 timer.
Jeg kan bare ikke holde ud at høre ham skrige så voldsomt, det går lige i hjertet. Desuden er det mega hårdt at gå rundt med ham, han skriger og fægter med arme og ben! som regel falder han lidt hen, men pludselig skriger han voldsomt igen, og som sagt kan det godt fortsætte et par timer. Jeg håber du evt. har et forslag til hvordan vi kan gøre, så power nap og aftenputningen går lidt nemmere??
Godt Nytår.
Adams Mor.