Skriger sig selv i søvn

3. januar 2011

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Skriger sig selv i søvn

Hej Helen.

Jeg har nu været med på sidelinjen siden min lille søn Adam blev født d. 10/10 -2010. Jeg havde hørt godt om hjemmesiden, og jeg kan da også kun være enig i at den er meget brugbar :)

Nu er der så også opstået et problem i vores lille hjem. Det skal lige siges at vi har haft en ret hård start, da det viste sig at Adam blev født med en meget, meget stram halsmuskel. Fra han var 2 døgn til ca. 6-7 uger skreg han stort set uafbrudt. Han går nu til kiropraktor og fysioterapeut, hvilket har hjulpet rigtig meget.

Om det er dèt der spiller ind ved jeg ikke, men sidst på eftermiddagen, når han trænger til en lille power nap, og om aftenen når han skal i seng skriger han sig selv i søvn, og det har han altid gjort. Om formiddagen, og først på eftermiddagen er der ingen problemer, han får en flaske udmalket modermælk, bliver puttet i liften og kommer ud og sove. Han falder i søvn efter få minutter og sover gerne et par timer.

Sen eftermiddag og aftenputningen går stik modsat. Når han begynder at blive træt får han en flaske modermælk eller mme, men han skriger som regel inden han får flasken, ...

Annonce

... imens han spiser, når han skal bøvse og når han er færdig. Vi kan ikke ligge ham i liften, så skriger han indtil han er helt rød i hovedet.

Vi har prøvet mange forskellige ting: Vi giver ham en stofble, som han altid ligger med i hånden, den har han altid når han skal sove. Han har hans sut, som han også gerne vil have når han skal sove. Han bliver pakket godt ind i dynen, vi ligger hånden ovenpå dynen så han føler nærhed/trykhed, men den sparker han af i "hidsighed". Nu skiftes vi til at gå rundt med han på armen indtil han næsten falder i søvn, dette tager op til 2 timer før han overgiver sig. så kan vi ligge ham i liften med en hånd ovenpå dynen og han falder i søvn og sover 3-4 timer.

Jeg kan bare ikke holde ud at høre ham skrige så voldsomt, det går lige i hjertet. Desuden er det mega hårdt at gå rundt med ham, han skriger og fægter med arme og ben! som regel falder han lidt hen, men pludselig skriger han voldsomt igen, og som sagt kan det godt fortsætte et par timer. Jeg håber du evt. har et forslag til hvordan vi kan gøre, så power nap og aftenputningen går lidt nemmere??

Godt Nytår.
Adams Mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Smile

Der er ikke noget bedre end at få et smil fra sit barn!

Allerede få timer efter fødslen ligger barnet og kigger på sine omgivelser og på mor og far. I et sådan øjeblik kan man godt opleve sit barn smile. Det er dejligt, men er dog endnu ikke det bevidste smil.

Først når barnet er ca 6 uger gammelt kan man opleve det mere bevidste smil, hvor det er synet af mor, far, storesøsters ansigt, som får lillebror til at smile.

Jo mere du kan smile, pludre og...

Læs mere i Babylex

Hofteklik

Alle nyfødte undersøges for hofteklik - også kaldet hofteskred eller hofteledsdysplasi. Det ses hos ca. 1% af alle børn. Det opdages ofte ved, at man kan høre et lille klik, når barnets ben drejes op mod maven og udad. Det skyldes, at lårbenshovedet kan glide ud af hofteskålen ved denne bevægelse.

Hvis man har mistanke om, at barnet har en medfødt hoftefejl, så vil barnet blive undersøgt med ultralyd. Hvis barnet har hofteklik, skal det behandles med en skinne, der holder benene...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder