Brev:
Allergi
28. december 2010
Alder:
5 mdr.
Allergi
Kære Helen.
Tak for dit svar på mit seneste brev. Det var utroligt brugbare svar.
Vi har fornylig været ved ørelæge, hvor vi fik konstateret at ørene var fine, og raske, så vi lader tiden arbejde for os, som du anbefalede i dit svar.
Jeg har netop købt din bog: "Sådan får du dit barn til, at sove", som jeg ser frem til at, modtage med posten.
Jeg har endnu et spørgsmål der banker på.
Jeg lider af høfeber, og er allergisk overfor pollen, græs og dyr. Jeg tager medicin efter behov.
Tidligere har jeg reageret på støv, men i de seneste par år er det mere eller mindre forsvundet.
Jeg har ladet mig fortælle, at ens barn er i risikogruppe for at få allergi når en af forældrene har allergi.
Vi har i den seneste tid lagt mærke til at vores søn Mikkel, på 5 måneder, hoster og nyser en del - vi har ikke indtrykket af, at det skyldes forkølelse, da han ikke er snottet eller ellers har andet der kan indikere at han skulle være forkølet.
Jeg har læst, at små børns luftveje er meget sarte og at der ikke skal så meget til før de bliver påvirket, men jeg har min allergi i bag hovedet.
Vi støvsuger hver anden dag, og tørrer støv af omkring to gange ugentligt. Der bliver ca. en gang ugentligt skiftet sengetøj mv.
Mit spørgsmål er, hvornår kan Mikkel testes for allergi, og du tænker det er relevant, efter det jeg har fortalt?
Kærlig hilsen
Mikkels mor.