Allergi

28. december 2010

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Allergi

Kære Helen.

Tak for dit svar på mit seneste brev. Det var utroligt brugbare svar.
Vi har fornylig været ved ørelæge, hvor vi fik konstateret at ørene var fine, og raske, så vi lader tiden arbejde for os, som du anbefalede i dit svar.

Jeg har netop købt din bog: "Sådan får du dit barn til, at sove", som jeg ser frem til at, modtage med posten.

Jeg har endnu et spørgsmål der banker på.

Jeg lider af høfeber, og er allergisk overfor pollen, græs og dyr. Jeg tager medicin efter behov.
Tidligere har jeg reageret på støv, men i de seneste par år er det mere eller mindre forsvundet.
Jeg har ladet mig fortælle, at ens barn er i risikogruppe for at få allergi når en af ...

Annonce

... forældrene har allergi.

Vi har i den seneste tid lagt mærke til at vores søn Mikkel, på 5 måneder, hoster og nyser en del - vi har ikke indtrykket af, at det skyldes forkølelse, da han ikke er snottet eller ellers har andet der kan indikere at han skulle være forkølet.
Jeg har læst, at små børns luftveje er meget sarte og at der ikke skal så meget til før de bliver påvirket, men jeg har min allergi i bag hovedet.

Vi støvsuger hver anden dag, og tørrer støv af omkring to gange ugentligt. Der bliver ca. en gang ugentligt skiftet sengetøj mv.

Mit spørgsmål er, hvornår kan Mikkel testes for allergi, og du tænker det er relevant, efter det jeg har fortalt?

Kærlig hilsen
Mikkels mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Brystbetændelse

I daglig tale bruges betegnelsen brystbetændelse om to tilstande i brystet - det der egentlig er tilstoppede mælkegange, som er en ikkeinfektiøs tilstand i brystet og så en infektiøs brystbetændelse.

Tilstoppede mælkegange opstår ofte fordi amninger springes over eller fordi barnet ikke har fået "tømt" brystet tilstrækkeligt, måske fordi barnet dier med forkert teknik.

Infektiøs brystbetændelse opstår ofte, fordi det er gået hul på brystvorten, hvorved der er...

Læs mere i Babylex

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder