Brev:
Rotarix vaccine efter uge 13
28. november 2010
Alder:
4 mdr.
Rotarix vaccine efter uge 13
Kære Helen,
Jeg bor i udlandet og min søns læge har netop anbefalet han får rotarix vaccinen. Jeg kan forstå at rotarix vaccinationen er et tilvalg i DK og jeg er desværre først nu, efter min søn er fyldt 4 mdr. blevet opmærksom på den.
Jeg har dog læst mig til at den første dosis senest skal gives ved uge 13. Kan du fortælle mig hvorfor den 1. dosis skal gives før uge 13 og om der nogen risiko ved at min søn får sin første dosis når han er 19 uger gammel?
Med venlig hilsen
Laila